1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Asekron Motorlar

Konusu 'Elektronik Cihaz Katalog Bilgi Döküman Ve Dergiler' forumundadır ve guclusat tarafından 14 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.755
    Ödül Puanları:
    48
    En sağlam,en az arıza yapan,en ucuza ve en çok kullanılan,hızı sabit değil.Motor olarak çalışmada sekron hızdan küçük oluşundan dolayı ASEKRON MOTOR denir.

    Asenkron motorun temel ilkelerini kapsayan ilk patent 1888 de Nikola Tesla tarafından
    alınmıstır. 1888 'de ilk imal edilen 5 hp 'lik
    motorun

    yaklasık agırlıgı 456 kg. iken , bugün aynı güçteki motorun agırlıgı
    yaklasık 40kg. dır.

    Asenkron makineler , alternatif akım makineleridir ;
    genellikle sabit duran stator ve dönen

    rotordan olusur. Statorlarında bir , iki , üç
    yada çok fazlı sargılar bulunur. Stator sargıları adı

    verilen bu sargılara , alternatif
    gerilimler uygulanır.

    Günümüzde sehir sebekesi 3 fazlı oldugundan,5 kW'tan büyük tüm motorlar 3 fazlı olarak yapılır. Bu gücün altında, ev kullanımına yönelik farklı yapılarda 1 fazlı olarak
    da yapılırlar.

    Hızları yükle çok az değişir stator ve rotor arası 1 mm’dir Birkaç
    Wattan 15000 kw gücü arasında 110-660 valtan 15000 voltaj kadar ürete bilir.


    2 Çeşit üretilir
    .1=Rotoru sincap kafesli motor üç çıkarılmaz 2=Rotoru Blezikli ve
    sargılı u 3 faz uçları bilezik-fırça sistemi ile makine dışına alınmıştır
    içerde izole bırakılır.

    Asekron motor AC gerilim olduğu için standartlardaki manyetik alan
    şiddeti zamanla değişmektedir. Buda fuko ve histerisiz kayıpların oluşudur.

    Motor milinde oluşacak titreşimleri engelemek için (titreşim
    memetleri) sincap kafes iletkenleri eğik yapılır.


    -Asekron Motorun çalışması için döner alana ihtiyaç vardır.

    -KAYMA=Asekron
    motorların rotor dönme hızı ile döner alan hızı arasındaki farktır.


    -YOLVERME=Motorun
    enerjilenerek durma halinden başlayıp,yükün belirlediği devir sayıma kadar
    hızlanması süresidir.Yolverme akımı normal akımdan 4 kat büyük asekronda
    0-5 4 katıdır.


    -DEVİRME=Yükün fazla
    olmasından motor bayılmasına denir.
     

Sayfayı Paylaş