1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Başarılı bir pazarlama stratejisine sahip olup olmadığınızı nasıl anlarsınız?

Konusu 'İş,Yönetim Ve Kariyer' forumundadır ve guclusat tarafından 24 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    Başarılı bir pazarlama stratejisine sahip olup olmadığınızı nasıl anlarsınız?

    Pazarlama stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiğine ilişkin olarak, Türkticaret.net içinde çok sayıda ipucu veriyoruz. Ama doğru bir pazarlama stratejisi, başarılı bir pazarlama yönetiminin tek şartı değildir. Aynı zamanda, pazaralama performansını da düzenli olarak izlemeniz gerekir. Pazarlama stratejinizin ne oranda başarılı olduğunu anlayabilmek için kendinize sormanız gereken soruları sıralayalım...
    *Pazar payında bir artış var mı?
    *Adet bazında satışlarınız yükseliyor mu?
    *Pazarlama karmasında aksayan unsurlar var mı? Örneğin, hedef pazarlar olarak belirlediğiniz müşteri gruplarının hangisinde beklediğiniz satış performansını yakaladınız, hangisinde yakalayamadınız?
    *Tanıtım faaliyetlerinizde, hedeflediğiniz müşteri gruplarına ulaşabildiniz mi?
    *Promosyon uygulamanızı doğru zamanda yapabildiniz mi?
    *Müşterilerin, promosyon uygulamalarına tepkisi ne oldu? Satışlarda ya da pazar payınızda bir artış yaşandı mı?
    *Müşteri memnuniyetini sağlamak için gerekenleri yapıyor musunuz? Eğer, bir aksama varsa, nereden kaynaklanıyor olabilir?
    *Müşteriler, ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi, ihtiyacını duydukları anda, karşılamaya hazır oldukları bir fiyattan bulabiliyorlar mı?
    Bu sorular, sizi bir kez daha, pazarlama stratejisinin başlangıç noktası olan, pazar araştırmasına geri götürecektir. Türkiye gibi, tüketici taleplerinin akıl almaz bir hızla değiştiği pazarlarda, bu soruları kendinize sık sık sormak ve pazarlama stratejinizde ve karmanızda gereken değişiklikleri yapmak, başarının altın kuralıdır.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş