1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Chip tuning sırrı (ecu optimizasyonu)

Konusu 'Otomobil Hakkında Bilgiler' forumundadır ve guclusat tarafından 25 Mart 2010 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Online

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.757
    Ödül Puanları:
    48
    Ecu Optimizasyon uygulamasını anlamanız icin, öncelikle optimizasyonun nerde ve nasıl gerçekleseceğini bilmeniz gereklidir.

    Söz konusu optimizasyon, ECU (Motor kontrol ünitesi) kısmında gerçekleşecektir. Bu uygulamanın özelliği, motorun herhangi bir şekilde fiziki olarak modifiye edilmeyecek olmasıdır. Sadece motor yönetimi için gerekli bilgileri içeren chip (Flash EPROM) değişecektir. Orijinal program okunacak, özenle optimize edilecek ve yeni program yüklenecektir.

    Bu işin sır perdesini kaldırmak icin biraz daha detaya girmemiz gerekiyor...


    ECU'nun tarihçesi ve faydaları

    Teknolojinin son 20 yıldaki hızlı gelişimi otomotiv endüstrisine tabiiki es geçmemiştir. Otomotiv endüstrisi bu gelişen teknolojiden en iyi şekilde faydalanmıştır. Şüphesiz, bu gelişimden en karlı çıkan ve de en çok faydalanan otomobil kullanıcıları olmuşlardır. Bunun en güzel örneklerini yeni otomobillerdeki yüksek performanslı motorlar, düşük sarfiyat, mükemmel yol tutuş ve üstün güvenlik sayesinde görmekteyiz. Günümüzdeki otomobiller Elektronik Motor Yönetim Sistemleri ile donatılmışlardır. Karbüratörlü olsun, merkezi enjeksiyonlu olsun, veya ortak raylı çok noktalı enjeksiyonlu sistemler olsun, bu Motor Yönetim Sistemleri verimi oldukça arttırmaktadır�Bu dönemdeki en dikkat çekici gelişim, süphesiz Motor Kontrol Ünitesinin (ECU) ortaya çıkması olmuştur.


    ECU nedir?

    ECU (Motor Kontrol Ünitesi) otomobilin motor bölümünde veya yolcu kabini içinde bir yere monte edilmiştir. Boyutları bir oto teybinden daha küçüktür. Bu küçük cihaz birden fazla microbilgisayar içermekte ve motorun değişen koşullarda en verimli şekilde yönetimini sağlamaktadir. Bu microbilgisayarlar, EPROM bir chip içerisinde bulunan bir programı çalıştırmaktadır. ECU, tüm motor yönetimi ve kontröllerden sorumludur, ve motorun çalışma şartlarını sürekli olarak denetler, parametreleri hesaplar ve sürekli olarak değişkenleri ayarlar. Tüm bu ayarlamalar, motorun yükü, devri, çevre değişkenleri (hava sıcaklığı, hava yoğunluğu, motor sıcaklığı, barometrik basınç vs… göz önüne alınarak bir saniye içerisinde yüzlerce kez gerçekleşir�Tüm bu ölçümler, basınç, sıcaklık, devir, hız, hava yoğunluğu vs�gibi değişkenlerin, milyarda bir sapma ile, motor içinde bulunan yüzlerce sensör tarafından yapılması ile mümkün olmaktadır�ECU bu değerleri algılar, ardından EPROM içerisinde bulunan haritadan ilgili değerleri bulur, ve de ateşleme zamanlaması, optimum yakıt miktarı, turbo basıncı, emisyon değerleri gibi değişkenleri hesaplayıp uygulamaya geçirir�Tüm bu işlemler saniyenin binde biri cinsinden sürelerde gerçekleşmektedir.



    TURBO ARAÇLAR İÇİN CHİP TUNİNG

    Turbo araçlardaki chip tuning uygulamalarında, diğer araçlardaki uygulamalarda yapılan tüm ayarların yanında motorun Turbo Basıncı da arttırılarak %35'lere varan güç ve tork kazançları elde edilebilmektedir.
    Benzinli veya dizel tüm turbo beslemeli motorlara yapılabilen bu uygulama sonucunda başka hiçbir modifiye işlemine gerek kalmaksızın elde edilen güç artışı inanılmaz boyutlardadır.
    Superchips, turbo beslemeli motorların dayanıklılığını ve performansını arttırmak için chip tuning'in yanında ayrıca özel turbo modifikasyon ekipmanları da sunmaktadır.


    CHİP TUNİNG UYGULAMASI NASIL YAPILIR ?

    1 - Öncelikle araç üzerinden Motor Konrol Ünitesini (Engine Control Unit) söküp elimize alıyoruz. Bu üniteler bazı araçlarda kolay, bazılarında ise zor sökülüyor.
    2 - Motor Kontrol Ünitesini, vidalarını sökmek suretiyle açıyoruz.
    3 - Kontrol Ünitesi içindeki kartı kutudan ayırıyoruz. Bazı Üniteler özel bir silikon malzeme ile izole ediliyor. Bunları açarken zorlamamak gerekiyor.
    4 - Kontrol Ünitesi üzerinde bulunan Eprom üzerindeki etiketleri söküp güvenli bir yere yerleştirdikten sonra, Epromu Sıcak Hava Tabancası kullanarak dikkatlice söküyoruz. Sökme işlemi sırasında en sık yapılan hata, Eprom bacaklarının bağlı olduğu yolların kaldırılmasıdır. Bunun meydana gelmemesi için, Epromu ve bağlantı bacaklarını sürekli olarak denetlemek gerekiyor. Sağlıklı sonuç için, özellikle söküm işlemini 2 kişinin yapması gerekiyor.
    5 - Epromu söktükten sonra. Bacaklardaki lehimleri pasta yardımıyla temizliyoruz. Ardından bacakları ve Epromu özel bir sıvıyla temizliyoruz. Böylece Eprom, programlayıcıya takılmaya hazır hale geliyor.
    6 - Epromu programlayıcıya yerleştiriyoruz. Üzerindeki programı okuyoruz ve online olarak Çözüm ortağımız olan Tuning firmasına gönderiyoruz. Program orda okunuyor, modifiye ediliyor, ve online olarak bize geri gönderiliyor. Gelen programı kontrol edip Eprom üzerine yüklüyoruz.
    7 - Bu arada, Eprom Soketini board üzerine lehimlemek için gerekli hazırlıkları yapıyoruz. Soket, lehimlemesi zor bir parça olduğu ve hata kabul etmediği için, öncelikle bacaklarını pasta ve lehimle kaplıyoruz.
    8 - Ardından, Motor Kontrol Ünitesi üzerindeki plakaları düzeltiyoruz. Soketin board'a sağlam şekilde lehimlenebilmesi için, tüm yollar üzerindeki lehimlerin aynı seviyede olması gerekli. Gerekirse mercek ile tek tek kontrol ediyoruz.
    9 - Sonra, hazırlamış olduğumuz Eprom soketini dikkatlice yerine oturtup lehimlemeye başlıyoruz. Soketi milimetrik olarak yerine oturtmak gerekmekte. Aksi takdirde, problem yaşama ihtimalimiz var...
    10 - Soketi özel sıvımızla temizliyor, Epromu sokete yerleştirip soketi kapatıyoruz. Ardından, soketin çevresini pasta vb.. kalıntılara karşı temizliyoruz.
    11 - Son olarak, board'u kutusuna dikkatlice yerleştirip, kutuyu kapatıyoruz. Motor Kontrol Ünitesini aracımıza takınca, Chip Tuning İşlemimiz Tamamlanmış Oluyor.
     
Yüklüyor...
Benzer Konular - Chip tuning sırrı
  1. guclusat
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    1.096

Sayfayı Paylaş