1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Dialog.Message() kullanımı

Konusu 'AutoPlay Media Studio Öğreniyorum' forumundadır ve guclusat tarafından 6 Şubat 2010 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    Evet arkadaşlar bu dersimizde sizlere belkide en çok kullandığımız veya kullacağımız bir hazır fonksiyondan bahsetmek istiyorum. Dialog.Message() fonksiyona ekrana diyalog mesajı çıkartır. Kısaca bunu diyebiliriz ve daha çok kontrollerde kullanabiliriz bu fonksiyonu. Örnek olarak bir kod bloğu oluşturalım,

    PHP:
    File.Copy("C:\\Myfile.exe\\"_DesktopFoldertruetruefalsetruenil);  --Dosya kopyalama fonksiyonu

    error 
    Application.GetLastError(); --Hata var  ?

    if (
    error ~= 0then --hata varsa bu kod bloğunu  gerçekleştir

    Dialog
    .Message("Error"_tblErrorMessages[error], MB_OK,  MB_ICONEXCLAMATION);
    end
    şeklinde kullandığımızda
    File.Copy fonksiyonu başarılı bir şekilde işlemini gerçekleştirememişse error değişkenine a 0 dan farklı bir değer döndürür ve if kontrol yapısı gerçekleştirir o anda ne hata gelmişse

    _tblErrorMessages[hata kodu]
    ile bize ekrana diyalog mesaj çıkartır. Böylelikle ne hatası var anlamış oluruz. Gördüğünüz gibi

    Dialog.Message()
    fonksiyonunun önemi büyük çünkü olmasaydı yukarıdaki örnekte dosyanın hatalı veya hatasız kopyalandığını anlayamayacaktık. Biraz da ne parametreleri alır geri ne döndürür buna bakalım.

    Dialog.Message()
    fonksiyonu geri number türünden değer döndürür.

    number Dialog.Message(string Title, string Text, number Type = MB_OK, number Icon = MB_ICONINFORMATION, number DefaultButton = MB_DEFBUTTON1);
    bize 1,2,3,4,5,6 ve 7 den herhangi bir değeri döndürür. Yukarıda belirtildiği gibi string title yani string türünde başlık girilecektir. İkinci olarak string text yani string türünden yazınızı girmelisiniz. Aslında bu kadar yeterli diğerlerini girmesenizde çalışacaktır. Üçüncü değer olarak diyalog mesaj görüntülendiğinde hangi butonun veya hangi butonların gözükmesini istediğiniz değerdir.

    ( MB_OK=
    tamam butonu,

    MB_OKCANCEL=
    tamam ve iptal butonu,

    MB_ABORTRETRYIGNORE=iptal et yeniden dene ve ihmal et,

    MB_YESNOCANCEL=
    evet hayır ve iptal butonu,

    MB_YESNO=
    evet hayır butonu,

    MB_RETRYCANCEL= yeniden dene iptal et butonu). 4. olarak da diyalog mesaj görüntülendiğinde karşımıza çıkacak ikonu belirleyebilirsiniz. Son olarakta varsayılan butonu değiştirebilirsiniz. Şimdi son olarak bir örnek kod yazalım. (İşinize yarayacak bir kod)
    mesela bir program yazdığımızı düşünelim ve iptal butonu var iptale basıldığını an işlemi durdurmasını istiyoruz tabi kullanıcıya soru sorması gerekiyor.

    sonuc = Dialog.Message("Uyarı", "İşlem sürüyor. Yinede devam etmek istiyor musunuz?",

    MB_YESNO, MB_ICONINFORMATION, MB_DEFBUTTON1);--kullanıcı iptale bastı ve karşımıza bu diyalog çıktı.

    if (sonuc==IDYES) then -- kullanıcı evet butonuna basmışsa( yani işlemi durdurmak istiyorsa)

    Dialog.Message("İşlem","İşlem kullanıcı tarafından iptal edildi.")

    else -- kullanıcı hayır a basmışsa (aslında else e gerek yok ama bilerek koydum.)

    --buraya bişey yazmanıza gerek yok çünkü işlem kaldığı yerden devam edecek
    end

    Şimdilik bu kadar herkese başarılar...
     
    Son düzenleme: 28 Mayıs 2016
    zamane99 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş