1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Dinamik Denge Desteği (DSA) Nedir ? Nasıl Çalışır ?

Konusu 'Karışık Bilgiler - Sohpet - Muhabbet' forumundadır ve guclusat tarafından 30 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.756
    Ödül Puanları:
    48
    [​IMG]

    İngilizce Dynamic Stability Assistance’ın Türkçe karşılığı olan Dinamik Denge Desteği (DSA) ilk olarak 85′li yıllarda VOLVU’nun mühendisleri tarafından geliştirilmiştir ve bugün pek az araçta kullanılmaktadır.
    Çalışma prensibi itibariyle ASR yani antipatinaj sistemine çok benzer hatta ilk üretildiği yıllarda antipatinaj sistemi ile birlikte kullanılmıştır ancak arada küçük bir fark vardır. O da; ASR yalnızca araç kalkış anında ve vites aralarında devreye girer ve olası bir patinajda yakıt valfine müdahale ederek patinajı önler. DSA yani Dinamik Denge Desteği ise motor çalıştığı sürece faaliyetini sürdürür ve motor durana kadar hangi hızda olursa olsun güvenli bir sürüş sağlamayı amaçlar.
    Bildiğiniz gibi normal şartlar altında normal bir aracın dört tekerleğide aynı hızda döner. Olur da tekerleklerden biri çamur,kar,yağmur vs. gibi şartlardan etkilenip daha hızlı dönmeye başlarsa yani patinaj atarsa, ABS sensörleri tarafından bu durum algılanır, DSA’nın beynine bir mesaj yollanır ve yakıt valfine müdahale edilerek aracın torku düşürülür. Üstelik bütün bu uygulamalar saniyenin 20 binde biri kadar sürede gerçekleşir ve sürücü, gösterge panelinde yanan turuncu ışık haricinde yapılan bu işlemleri kesinlikle hissetmez. Olaya diğer bir boyuttan bakacak olursak bu sistemin güvenlik haricinde lastiklerin daha geç aşınması ve yakıt tasarrufu konusunda da olumlu etkilerinin olduğunu görürüz.

    [​IMG]

    Bunun dışında bir de Dinamik Denge Kontrolü (DSC) adı verilen ve BMW tarafından geliştirilen sistem vardır ki bu da Dinamik Denge Desteğine çok benzer. Bildiğiniz gibi BMW ‘nin ürettiği araçlar çoğunlukla arkadan itişlidir ve arkadan itişli bir aracın virajlarda ani hareket sonucu savrulma riski daha fazladır. İşte DSC sistemi de bu durumun önüne geçebilmek için geliştirilmiştir. Bu sistem de tıpkı DSA gibi çalışır ve ABS sensörlerinin yardımıyla sürekli olarak tekerleklerin hızını kontrol eder, ivmelenme ve dönüş esnasında tam güvenlik sağlar. Yine bu sistem de DSA gibi sessiz sedasız çalışır ve sürücü, gösterge panelindeki ünlem işareti dışında sistemin devrede olduğu hissetmez.
     

Sayfayı Paylaş