1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Dizel motor modifiyesi

Konusu 'Otomobil Hakkında Bilgiler' forumundadır ve guclusat tarafından 7 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Online

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.756
    Ödül Puanları:
    48
    Dizel tuning - Diesel performance - Diesel Tuning
    TDi - TDCi -Dci - CDTi - CTDi - HDi - CDi - SDi Dizel motorlar buhar makinelerinden sonra moment gücü yüksek motorların başında gelir, zaman içinde teknolojisi oldukça ileri seviyeye gelen bu motorlar düşük hacimden inanılmaz “Tork” (döndürme momenti) çıkarır hale geldiler..
    Dizel motorların çalışma prensipleri ;
    Dizel motorlar sıkıştırılmış hava üzerine yakıt püskürtme esasına dayanarak çalışır.
    YILDIZ POMPA - COMMON RAİL SİSTEM - POMPA MEME SİSTEM
    Dizel Motor modifiyesindeki başlıca esaslar;
    Her içten yanmalı motorun verimi arttırılabilir. verim arttırmak için karışım oranı bozulmadan silindirlere daha fazla hava doldurmak ve belirlenen oranda motorin püskürtmek esastır.. bu oran bozulursa egzozdan siyah duman çıkar..
    peki dizel motora nasıl daha fazla hava doldurulur ?
    bu işleme pratik olarak direk hava filitresi uygulaması ile başlanabilir..
    karışım oranı motor verimini etkileyecek ölçüde bozulmaz..
    ikinci adım aşırı besleme sistemleridir( Turbo ve kompresör )
    bu sistemler silindirlere daha fazla hava doldurma esasına dayanır …
    Birçok üretici günümüzde aşırı besleme sistemi olarak “turbo” kullanmaktadır.
    Fakat burda bir sorun ortaya çıkmaktadır ;
    sıkışan hava ısınır hacmi artar, turbo&kompresör sistemlerinin mantığı silindirlere motorun atmosferik koşullarda emebileceğinden daha fazla hava “basmak” tır bu işlem sırasında hava sıkışır ısınır yoğunluğu azalır..
    bu durumun bertaraf edilmesi için basılan hava silindirlere yollanmadan önce soğutulur bu işlemi İNTERCOOLER adlı parça üstlenir.
    Fakat burda bir sorun ortaya çıkmaktadır
    Bu mantık çerçevesinde profesyonel uygulamalar gerçekleştirilebilir.
    peki günümüzün modern elektronik yakıt enjeksiyonuna sahip araçlar için neler yapılabilir ?
    Amatör , aşırı talebi olmayan kullanıcılar için tavsiye edilebilecek en pratik ve uygulaması kolay yöntem aracın elektronik yazılımına müdahele etmektir…
    Bu motora “Harici” bağlanan elktronik bir modüldür
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş