1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Hangi vitamin hangi besinden alınır?

Konusu 'Sağlık-Güzellik-Kadın' forumundadır ve ibrahimyzci tarafından 21 Haziran 2009 başlatılmıştır.

  1. ibrahimyzci
    Offline

    ibrahimyzci Moderator

    Katılım:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    401
    Ödül Puanları:
    16
    Vitaminler, vücudumuzun yapı taşlarını oluşturan hücrelerin ana beslenme kaynağı. Ama çok ihtiyaç duyduğumuz vitaminleri hangi besinlerden alabileceğiz. İşte günlük hayatta kullanmamız gereken besinlerin listesi.

    A Vitamini: Sağlıklı gözler, deri, saç, mukoza zarı kaynağı, balık karaciğeri yağı, böbrek, Beta-karotena(koyu, yeşil yapraklı sebzelerde olur), sarı ve turuncu meyve ve sebzeler.

    B1 Vitamini: Sağlıklı kalp, beyin ve sinir sistemi. Normal kırmızı kan hücrelerinin seviyesini korur
    Kaynağı: Tahıllarda, buğday tohumu ve hayvan ciğeri.

    B2 Vitamini: Sağlıklı gözler ve tırnak ve saç.
    Kaynağı: Avokado, süt ve süt ürünleri, sakatat, maya

    B3 Vitamini: Sağlıklı sinir sinir sistemi, dolaşım sisitemi, protein ve karbonhidrat metobolizması, enerji üretimi için gerekli
    Kaynağı: Tavuk, fıstık, yumurta, badem, som balığı

    B5 Vitamini: Sağlıklı sinir sistemi
    Kaynağı: Avokado, beyin ve tahıllar

    B6 Vitamini: Sağlıklı sinir sistemi, beyin ve üreme işlevleri.
    Kaynağı: Bira mayası, yumurta sarısı, yulaf ezmesi ve sakatat.

    B12 Vitamini: Normal kası korur.
    Kaynağı: Ciğer, böbrek, beyin, et, yumurta sarısı, arkadaş iç-bakteriler tarafından sentezlenir.

    Folik asit: Sağlıklı saç ve deri.
    Kaynağı: Lifli yeşil sebzeler, brokoli, lahana, portakal, tahıl, kuşkonmaz.

    Kolin Bitartarat: Karaciğer, böbrek ve safra kesesinin sağlığını korur.
    Kaynağı: Tahıl, fındık, fıstık, tohumlar ve narenciye meyvaları.

    C vitamini: Sağlıklı bağışıklık sistemi kollagen üretimi, sağlıklı kemikler, dişler ve kıkırdak.
    Kaynağı: Naranciye, biberiye, çiğ lahana, ananas, patates ve maydanoz.

    E vitamini: Antioxidant, vücut hücrelerinin sağlığı, sağlıklı dolaşım sistemi, kalp dolaşım sistemi, kalp fonksiyonları.
    Kaynağı: Mısır, sığır eti, badem, yumurta sarısı, fındık, ayçiçeği tohumu, buğday tohumu.

    Kalsiyum: Sağlıklı ve güçlü kemikler ve dişler, normal kalp fonksiyonları kasları, kasların ve sinir sisteminin sağlıklı çalışmaması.
    Kaynağı: Badem, sütü ürünleri, yumurta sarısı, soya-fasulyesi ve sardalye balığı.

    Krom: Vücudun şeker kullanımını düzenler, kandan hücrelere glikoz transferi sağlar.
    Kaynağı: Yumurta sarısı, istiridye, yer fıstığı, üzüm suyu, peynir, buğday ve maya.

    Demir: Oksijen kan yolu ile vücut hücrelerine taşır.
    Kaynağı: Karaciğer, istiridye, sığır eti, helvacı kabağı.

    Magnezyum: Sağlıklı kaslar, damarlar, kemikler, kalbin düzenli çalışması, sinir sistemi, enerjui üretiminde katalizör.
    Kaynağı: Badem, soya fasulyesi, yabani havuç.

    Magnanez: Sinir sistemi sağlığı, beyin, sinirler ve kaslar arasında koordaniasyon.
    Kaynağı: Ayçiçeği tohumu, Hindistan cevizi, badem, mısır, ceviz, zeytin.

    Potasyum: Sinir sistemi kan ve dokular asit-alkali dengesi.
    Kaynağı: Bütün sebzeler, kayısı, muz, patates, fındık, sardalye, avokado, narenciye meyvesi.

    Silica: Sağlıklı saçlar, deri ve tırnaklar.
    Kaynağı: Atkuyruğu bitkisi, köklü sebzeler, yulaf, arpa.

    Çinko: Sağlıklı üreme, deri ve bağışıklık sistemi.
    Kaynağı: İstiridye, sığır eti, karaciğer, zencefil, süt ayçiçeği, helvacı kabağı tohumu, Ringo balığı.
     

Sayfayı Paylaş