1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Jetpa ve İmza Arabası

Konusu 'Otomobil Hakkında Bilgiler' forumundadır ve guclusat tarafından 2 Aralık 2011 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    imza.jpg

    İmza marka ütopik Türk tasarımı arabadan bahsetmeden önce kabaca Jetpa ve kurucusu Fadıl Akgündüz hakkında konuşmak gerekir.

    Fadıl Akgündüz’ün ben batıp da insanların parasını hortumlayarak kendine çıkar sandığına i-nan-mı-yo-rum. Fadıl Akgündüz öncelikle bir girişimciydi ve memleket sever biriydi. Birçok çılgın fikri vardı. Belki de çok ileriyi görüp düşünüyordu ama gününün şartlarını göz önünde bulunduramıyordu. Ütopikti!
    Özellikle yurtdışındaki gurbetçilerden aldığı paralar ile yatırım yapıp onlara kardan pay vermeye dayılı bir sistemdi. Bu sistemin kanundışı birşeyi yoktur. Herkes daha fazla para kazanmak, memleketinde bir yatırım sahibi olmak için bu paraları gözden çıkartıyordu. Her girişimin, her ticaretin bir riski vardır. Risksiz para kazanılamaz. Bu parayı JetPa’ya veren insanlar işler iyi gitmezse paralarını kaybedeceklerini bilmeliydiler.
    JetPa Türkiye’ye Malezya’lı otomotiv markası Proton’u ithal ederek işlerini büyüttü. Bugün hala Didim Akbük’te yer alan Caprice Hotel’i de bünyesine kattı. JetPa’nın ve sahibi Jet Fadıl lakaplı Fadıl Akgündüz’ün medyada popüler bir karakter haline gelmesi ise ilk kez Türkiye’de 100% yerli otomobil üretme projesi ve projenin lansmanı ile gerekleşti. İmza adı verilen otomobil projesinin fabrikası Proton firması ile ortaklaşa Siirt’te kurulacaktı. İlk olarak Proton modelleri üretilerek faaliyete geçecek olan fabrika 2-3 yıl içinde 100%yerli parçalardan oluşan İmza isimli otomobili üretip satışa sunacaktı.

    imza-2.jpg


    Ancak büyük ihtimalle Devrim arabasının başına gelenler İmza arabasınında başına geldi. Türkiye’de böyle bir arabanın üretiliyor olması, yurdumda bazı kişilerin çıkarlarını çok olumsuz yönde etkileyebilirdi. Dönemin siyasi kargaşası ile Jetpa firması otomobil fabrikasının inşaatı yarıda kalarak iflas etti. Projede tamamlanamadı.
    İmza arabası Devrim’den daha şanslıydı. En azından 2 tane üretilmişti. Projelere sadık kalınarak Fadıl Akgündüz, Lotus araba fabrikasına 2 tane İmza araba ürettirip lanse etmişti. Bugün bu arabanın çok benzerini Mitsubishi markasının Colt model olarak yollarada görebilirsiniz.
    Fadıl Akgündüz eğer bu kadar dolandırıcı bir adam olsaydı memleketi Siirt’ten bağımsız milletvekili seçilemezdi. Siirt’liler tarafından sevilen biridir. Halen 3.lig takımı Siirtspor’un sponsoru Jetpa’dır. Milletvekili seçilmesine rağmen Fadıl Akgündüz hapis cezasından kurtulamamıştır. Milletvekilli seçimi iptal edilmiş, yerine de siyasi yasağı yeni biten Recep Tayyip Erdoğan Siirt’ten milletvekili seçilip başbakan yapılmıştır. Fadıl Akgündüz hep siyasi çekişmelerin ve çalkantıların kurbanı olmuştur.
    Televizyonlarda renkli karakteri, çılgın projeleri ile bize deli gibi gelsede kendisi tam bir çılgın girişimcidir. Belki de ABD’de 1970′lerde yaşamış biri olsaydı çok başarılı, çok zengin bir girişimci olup, saygı duyulan biri olabilirdi.

    imza_1.jpg
     

Sayfayı Paylaş