1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Lada samara teknik özellikler

Konusu 'Otomobil Hakkında Bilgiler' forumundadır ve uydudoktoru tarafından 13 Kasım 2013 başlatılmıştır.

  1. uydudoktoru
    Offline

    uydudoktoru Aktif Üye Yönetici Yönetici

    Katılım:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    2.142
    Ödül Puanları:
    38
    SAMARA

    Ülkemizde beş yıl ardarda "Türkiye'nin En Çok Satılan İthal Otomobili" olan Lada Samara'nın ülkemize ithali 1997 yılında yeni emisyon normlarına uymadığı gerekçesiyle durdurulmuştu. Fakat 1999 yılında motorunda yapılan küçük yeniliklerden sonra yeniden ithal edilmeye başlandı. Lada Samara'nın önceden ülkemize 1.5 litrelik Hatchback 5kapı ve Sedan karoserili modellerinin yanısıra, Hatchback 3Kapı modelide ithal ediliyordu ancak bu model artık ithal edilmiyor.

    TASARIM

    Ön sinyaller fardan bağımsız ve turuncu renge boyanmış. Yanlarda bulunan siyah plastik koruma çıtaları ve ayna da, siyaha boyanmış B sütunuyla uyum sağlıyor. Arka kapıyla C sütunu arasında bulunan küçük kelebek cam hem otomobilin içini ferah kılıyor hemde görüşü iyileştiriyor. Bagaj kapağı düz açılıyor. Lada Samara'nın kokpiti sade bir tasarıma sahip. Direksiyon simidi iki kollu. 1999 yılından sonra getirilen modellerin gösterge panelinde devir göstergesi bulunuyor fakat daha önceki modellerde onun yerinde akü voltaj ve anlık yakıt tüketimini gösteren econ göstergesi bulunuyor. Lada Samara'nın kokpitinde göze batan bir ergonomik sorun yok. Koltukları vücudu iyi sarıyor. Arka koltukta diz ve baş mesafesi iyi. Koltuk tek parça olarak yatırılabiliyor ve bu sayede 272 litre olan bagaj hacmi 604 litreye kadar genişleyebiliyor.

    MOTOR VE PERFORMANS

    Samara'nın 1999 yılından bu yana ithal edilen modellerindeki motorlarda bir takım teknolojik farklılıklar bulunuyor. Yeni modellerde eskiden de kullanılan VAZ-2110 kodlu 1499cc'lik motorun karbüratör sistemi sökülmüş ve yerine enjeksiyon sistemi monte edilmiş. Ayrıca egsoz sistemine de katalizör eklenmiş. Samara'da kullanılan motor üstten tek egzantrikli ve 8 subaplı. Motor, sağlamlığıyla kendini ispatlamış durumda. Motor, fabrika verilerine göre 4800 d/d'da 78HP(DIN) beygir güç üretiyor ve torkuysa, 3000 d/d'da 118NM olarak belirtilmiş. Tüm Samara modellerinde aynı şanzuman kullanılıyor. Geri vites 1. vitesin yanında bulunuyor. Samara'nın yakıt tüketimi fabrika tarafından şehiriçinde 8.9lt./100km. şehirdışında 5.2lt./100km. ve ortalama 7.6lt./100km. olarak verilmiş.

    SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

    Samara'nın direksiyon sistemi mekanik ve bu yüzden park anında zorluk yaşatıyor. Fakat sürat arttıkça bu sorun ortadan kalkıyor ve avantaja dönüşüyor. Lada Samara'nın yol tutuşu çok iyi. Yol tutuşunun başarısını sert süspansiyon ve teknolojik süspansiyon sistemi sayesinde kazanıyor. Özellikle virajlarda sert olan süspansiyon sayesinde, otomobil çizgisini koruyor ve yana yatma eğilimi göstermiyor. Çok zorlandığında önden kaysada kolay bir şekilde kontrol ediliyor. Lada Samara'nın fren mesafesi orjinal lastikleriyle uzun olarak görülebilir. Fakat lastikler daha kaliteli olanlarla değiştirildiğinde fren mesafesi normal mesafelere düşüyor.

    TEKNİK ÖZELLİKLER

    Motor vegadaki 1.5 8v motor ile aynı teknik özelliklere sahiptir
    0-100 km/h : 14 sn
    Max hız: 156 km/h
    100-0: 52 metre

    Yakıt tüketimi;
    ş. içi: 9,8 lire/100km
    ş. dışı: 6 litre/100 km
    Karışık kullanım: 7,5 litre/100 km

    Lastikler:165/70/ R13 - 175/70/ R13 - 175/70/ R14
     

Sayfayı Paylaş