1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

MPLAB' ın kullanılması

Konusu 'Pic Uygulama Ve Devreleri' forumundadır ve guclusat tarafından 24 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    MPLAB programını bilgisayarınıza kurduktan ve çalıştırdıktan sonra, önünüze bir pencere gelecektir. Programınızı yazmaya geçmeden önce bazı ayarlamalar yapmanız gerekir. İlk olarak, üst tarafta görülen menü seçeneklerinden Options menüsünü seçiniz.

    mp1.jpg
    Açılan yeni menüden Development Mode seçeneğini seçiniz. Önünüze aşağıdaki gibi bir pencere gelecektir.

    mp2.jpg
    Değişikliklerinizi yukarıdaki menünün aynısı olacak şekilde ayarlayınız. Bu penceredeki diğer ayarlardan kullandığınız osilatörün cinsi, hızı veya WDT kullanımı gibi ayarları yapabilirsiniz. Ancak bunlar simülasyon için gerekli olduğu için başlangıç için biraz ağır konulardır. Ayarlarınızı Yaptıktan sonra OK butonuna basınız. Açılacak yeni pencereyidede OK leyin.
    Artık MPLAB programınız Programlarınızı yazmaya hazır hale gelmiştir. Artık şimdi bir program yazabilir ve derleyebiliriz. Yazacağımız ilk program, RA0 pinine bir defa basıldığında, RB0'a bağlı bir ledi yakan bir program olsun.
    MPLAB için bütün ayarları yaptıktan ve yazılacak programı belirledikten sonra, Üst tarafta görülen menü seçeneklerinden project seçeneğinin içerisinde bulunan New Project seçeneğini seçiniz.


    mp3.jpg
    Açılacak olan yeni pencerede File Name kutucuğuna oluşturacağınız projenin ismini yazınız. Ve OK tusuna basınız. Bizim Oluşturacağımız projenin ismi deneme olsun.

    mp4.jpg

    OK tuşuna bastıktan sonra Açılacak yeni pencerede OK tuşuna tekrar basınız. Karşınıza ilk açılan ekranın aynısı tekrar gelecektir. Ayarları yapamadım diye şüphelenmeyin. Şimdi Üst tarafta görülen menü seçeneklerinden File menüsünün içindeki New seçeneğini seçiniz.

    mp5.jpg

    Artık programınızı yazabileceğiniz metin editörü açılmış olacaktır. Bu metin editörünün not defterine benzeyen bir yapısı vardır. Aşağıda gördüğünüz programı bu editöre yazınız.
    LIST P=16F84
    #INCLUDE<P16F84.INC>

    BSF STATUS,5
    MOVLW 0XFF
    MOVWF TRISA
    CLRF TRISB
    BCF STATUS,5
    CLRF PORTB
    BUTON BTFSC PORTA,0
    GOTO BUTON
    YAK BSF PORTB,0
    GOTO BUTON
    END
    Yukarıdaki program RA0 butonuna basıldığında, RB0 ledini yakan programdır şimdi bu programı derleyelim ve bir HEX dosyası oluşturalım. Yukarıdaki programı metin editörüne yazdıktan sonra üst tarafta görülen menü seçeneklerinden File menüsünün içindeki Save As seçeneğini seçiniz.

    mp6.jpg
    Açılacak olan pencerede, File Name kısmına dosya adını yazınız(uzantısı ASM olmalıdır.) ve OK tusuna basınız.

    mp7.jpg
    Bizim yazdığımız programın ismi deneme olduğu için file name kısmına deneme.asm yazdık. OK tusuna bastıktan sonra karsımıza metin editörü tekrar gelecektir. Şimdi üst tarafta görülen menü seçeneklerinden Project menüsünün içindeki Edit Project seçeneğini seçiniz.

    mp8.jpg
    Karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecektir.

    mp9.jpg
    Bu pencereden Project Files kısmında bulunan Add Node... seçeneğini seçiniz ve açılacak olan pencereden deneme.asm yi bularak çift tıklayınız.

    mp10.jpg
    Çift tıkladıktan sonra Edit Project penceresi aşagıdaki gibi değişecektir.

    mp11.jpg
    Yukarıdaki pencereden OK tusuna basınız. Artık projeniz tam olarak olusturulmuş ve derlenmeyi beklemektedir. Derleme işlemini yapmak için üst tarafta görülen menü seçeneklerinden Project menüsünün içindeki Build All seçeneğini seçiniz.

    Artık programınız derlenmeye baslayacaktır.
    mp13.jpg
    Derleme işlemi sonunda yazdığınız programda bir hata varsa program sizi uyaracak ve düzeltmenizi bekleyecektir. Derledikten sonra açılan editörde Build completed successfully. yazısını gördüğünüz anda işleminiz tamamlanmıştır. Artık sizin Hex dosyanız oluşturulmuş ve Pic'e yüklenecek hale getirilmiştir. Peki nerde bulacaksınız bu dosyayı? bu dosyı bulmak için yüklediğiniz MPLAB programının dosyalarının içine bakabilirsiniz. burada deneme.hex dosyasını bulacaksınız. artık bu dosyayı Pic'e kolaylıkla yükleyebilirsiniz.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 9 Şubat 2015

Sayfayı Paylaş