Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti

uydudoktoru

Tanınmış Üye
Yönetici
Yönetici
Hakem Heyeti


Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti, bankacılık hizmetlerinde (mevduat hesapları, tüketici kredileri, kartlar, v.b) bankanız ile yaşadığınız anlaşmazlıkların değerlendirilmesi için başvurabileceğiniz Türkiye Bankalar Birliği (TBB) bünyesinde kurulmuş bir uzlaştırma heyetidir. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) üyesi bankalar ile müşterileri arasındaki anlaşmalıkları adil, tarafsız ve açık bir şekilde incelemek ve taraflar arasında uzlaşı sağlamak amacıyla oluşturulmuştur.
Hakem Heyetinin faaliyetleri bireysel bankacılık işlemlerini kapsar ve sadece gerçek kişiler başvuru yapabilmektedir.
Hakem Heyetine yapılacak başvurularda şikayete konu olayın 1 Eylül 2007 tarihinden sonra meydana gelmiş olması gerekmektedir.
Hakem Heyetine başvurmadan önce mutlaka bankanıza yazılı olarak başvurmanız ve bankanızdan bu başvuru ile ilgili teyit belgesi almanız gerekmektedir.
Hakem Heyetinin sunduğu hizmetler ücretsizdir.
  1. Banka Kartları ve Kredi Kartları Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti
  2. Tüketici Kredileri Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti
  3. Sigortacılık İşlemleri Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti
  4. Diğer Bankacılık Ürün ve Hizmetleri Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti (Birinci, ikinci ve üçüncü madde dışında kalan ürün ve hizmetlerle ilgili)
Şikayet konusuna göre, sekretarya tarafından kabul edilen başvurular, oluşturulan dört heyetten birine yönlendirilir.
Her bir heyet 5 asıl 5 yedek üyeden oluşmaktadır. Heyet üyeleri TBB üyesi bankaların gösterdikleri adaylar arasından TBB Yönetim Kurulu tarafından seçilir.
Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti tanıtım kitabıni indirmek için tıklayınız.

Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti Sıkça Sorulan Soruları
 
Geri
Yukarı