1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Otomobilleri tanıyalım-(AMORTİSÖRLER)

Konusu 'Otomobil Hakkında Bilgiler' forumundadır ve uydudoktoru tarafından 23 Mart 2011 başlatılmıştır.

  1. uydudoktoru
    Offline

    uydudoktoru Aktif Üye Yönetici Yönetici

    Katılım:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    2.142
    Ödül Puanları:
    38
    Otomobil üreticilerinin verdiği spesifikasyonlara göre üretilen amortisörler belli teknik özelliklere sahiptir. Amortisörün hem güvenlik hem de konfor unsurlarını her yol şartında sağlayabilir olması gerekir. Ancak sürücü kullanım özellikleri ve aracın hızı bunda belirleyici olur.

    Yoldaki çukurlardan veya tümseklerden yüksek hızla geçildiğinde meydana gelen ani darbeler amortisörün performansını olumsuz yönde etkiler. Bu durum sıkça tekrarlandığında ani performans kaybı ve hatta amortisörde yağ kaçağı meydana gelir ve amortisörün bozulması kaçınılmazdır.

    Bu bakımdan yoğun kış şartları sonucu yollarda meydana gelen çukurlara azami dikkat edilmesi büyük önem taşımaktadır. Amortisörlerin bozulması aracın hayati önem taşıyan pek çok parçasının da beraberindeaşınmasına sebebiyet verir.

    Amortisörlerin, her 20.000 km.de bir kontrol ettirilmesi olası kazalara karşı can ve mal güvenliğinin sağlanması açısından çok büyük önem taşır.

    Amortisörler yavaş yavaş aşınır ve sürücüler bunun yaratacağı olumsuzlukları tespit edemez. Farkında olmadan bu olumsuzlukları giderecek yeni bir sürüş tekniği geliştirir. Gerçek tehlike işte burada başlar ve bu durum kazalara davetiye çıkartır.

    Her 20.000 km'de bir bakim yaptırmak amortisörleri değiştirmek gerektiği anlamına gelmez
    . Ancak bozuk amortisörler kesinlikle tamir edilemez.

    Amortisörü tamir etmek, güvenliği % 100 riske atmak demektir. Bir amortisör 40-50 parçanın birbiri ile uyumlu çalışması sonucunda mükemmel bir sönümleme sağlar. Sadece 1-2 parçası veya keçesi değiştir
    ilerek tekrar kullanıma sunulması mümkün değildir.

    Ayrıca içinde kullanılan yağ da özel amortisör yağıdır. Bir başka tür yağ konulduğunda amortisörün tüm performansı değişmiş olur. Uluslararası standartlara uygun bir fabrikada hatasız olarak seri üretilen
    bir amortisör ile hiç bir teknik ekipman olmaksızın kesilerek tamir edilen bir amortisörün aynı performans ve çalışma koşullarını göstermesi mümkün değildir
     
Yüklüyor...
Benzer Konular - Otomobilleri tanıyalım (AMORTİSÖRLER)
  1. ibrahimyzci
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    623
  2. ibrahimyzci
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    563

Sayfayı Paylaş