1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Paslanmış Polisajlı (Krom, Metal, Çelik) Jantlar – Yüzeyler Nasıl Temizlenir?

Konusu 'Otomobil Hakkında Bilgiler' forumundadır ve uydudoktoru tarafından 5 Mayıs 2015 başlatılmıştır.

  1. uydudoktoru
    Offline

    uydudoktoru Aktif Üye Yönetici Yönetici

    Katılım:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    2.142
    Ödül Puanları:
    38
    Kadronun temizleme işi bir yandan devam ederken bir yandan da diğer ufak tefek parçalarla ilgileniyorum. Gerekli olan parçaları da yavaş yavaş tedarik ediyorum.

    Her ne kadar başlarken ki düşüncem eski bisikletin parçalarını kullanmamak yönününde olsa da şuan bazı parçaları kullanabileceğimi düşünüyorum. Örneğin yol gidonunu kesip boynuz gidon (bull horn) olarak kullanmak niyetindeyim. Şimdilik niyetim bu yönde olmasına rağmen bu projede her zaman fikir danıştığım Sinan kardeşim buna karşı çıkıyor. O sebeple henüz uygulamaya geçemedim.

    Kullanmak istediğim bir diğer parça da eski jantlar. Her ne kadar yeni jantların siparişini vermiş olsam da (yüksek profilli beyaz jant almış durumdayım) en azında ön teker için eski bisikletin jantlarını kullanarak bir alternatif oluşturmak niyetindeyim. Tabi uzun süredir bakım yapılmayan bu jantlar paslanmış ve kirlenmiş durumda. Bununla ilgili birkaç video izledim. Bu videolar ışığında elimde bulunan malzemelerle kendi yaptığım yöntemi sizlerle paylaşayım.

    Kullandığım Malzemeler:
    1. Arexons Svitol Multipurpose Lubricant (çok amaçlı yağlayıcı)

    2. 800 numara zımpara

    3. El motoru ve parlatma ucu

    4. Polisaj pastası

    5. Temiz bir bez

    [​IMG]

    Jantın ilk hali yukarıda görebileceğiniz üzere bir hayli paslı. İlk aşama olarak elimde bulunan ve pas sökücü – yağlayıcı bir ürün olan Arexons’un Svitol Multipurpose Lubricant (çok amaçlı yağlayıcı) ürününü jantın belirli bir kısmına sıktım.

    [​IMG]Kullandığım pas sökücü – yağlayıcı ürün

    Kısa bir süre bekledikten sonra 800 numara zımpara ile yağlayıcı sıktığım yeri zımparaladım. Sıktığım ürünün hem pas sökme hem de yağlama özelliği olduğu için sanırım zımparalama ve pas sökme işi bir hayli kolay oldu. Daha sonra temiz bir bez ile yüzeyi güzelce kuruladım. Bu aşamada bile gayet tatmin edici bir yüzey ortaya çıkıyor. Eğer elinizde diğer ürünler yoksa bu aşamada bırakabilirsiniz. Benim elimde olması sebebiyle bu aşamadan sonra el motoruna parlatma işlerinde kullanılan keçe ucunu taktım.


    [​IMG]Kullandığım el motoru ve parlatma ucu (işlemden sonra bir hayli kirleniyor)

    [​IMG]Kullandığım polisaj pastası (bunun farklı renkte ve özellikte olanları varmış ama ben bunu bulabildim. Çaydanlık ve tencere tamiri yapan yerlerden rica ederseniz sanırım uygun bir fiyata satacaklardır)

    Bu keçe ucu kısa bir müddet polisaj pastasının üzerinde gezdirdim ve jantı bölüm bölüm bu pastayla cilaladım.

    [​IMG]İşte son durum

    [​IMG]Hoşca kalın…Alıntıdır.
     

Sayfayı Paylaş