1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Pazar araştırmasının alfabesi

Konusu 'İş,Yönetim Ve Kariyer' forumundadır ve guclusat tarafından 24 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.757
    Ödül Puanları:
    48
    Pazar araştırmasının temel amacı, müşteriler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaktır. Müşteri kimdir, sizden aldığı ürünü ya da hizmeti nerede ve ne zaman talep eder, sorularının yanıtını veremiyorsanız, başarılı bir pazarlama stratejisinin en önemli unsuruna sahip olmadığınızı söylememiz gerekiyor.
    Pazar araştırması aynı zamanda, mevcut ürünlerinizin sorunlu yanlarını bulur ve müşteri memnuniyetinin artırılması için sunulması gereken ek hizmetleri belirler.
    Öte yandan, pazar araştırmasının, müşterinin tanımını yapmaktan öte anlamları da vardır. Pazar araştırmasından elde ettiğiniz verileri, pazar payınızı belirlemek, tanıtım faaliyetlerinizin etkinliğini artırmak ve pazara yeni sunduğunuz ürün ya da hizmetlere yönelik tepkileri öğrenmekte de kullanabilirsiniz.
    Büyük şirketler, bütün dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de pazar araştırmasında, AC Nielsen, GfK gibi profesyonel şirtetlerin resteğini alırlar. Küçük girişimciler ise, müşterilerine yakın oldukları için, pazar araştırmasını çok daha hızlı ve etkin biçimde yapma şansına sahiptirler.
    PAZAR ARAŞTIRMASINI YAPARKEN, YANITINI BULMANIZ GEREKEN SORULAR
    Pazar araştırmasının incelemesi gereken 4 temel alan vardır. Bunlar: Müşteri, müşteri ihtiyaçları, rekabet ve pazardaki eğilimlerdir. Şimdi, bu temel unsurları ilişktin olarak, yanıtını bulmanız gereken soruları sıralayalım.
    *MÜŞTERİ

    Yaşı

    Gelir seviyesi

    Mesleği

    Ailesi

    Medeni durumu

    İkamet ettiği yer

    İlgi alanları ve hobileri


    *MÜŞTERİ İHTİYAÇLARI

    Müşteri, satın aldığı ürüne ya da hizmete belli bir süre için mi ihtiyaç duyuyor?

    Daha hızlı bir hizmet istiyor mu?

    Satın aldığı ürün ya da hizmetin garanti kapsamıyla ilgili rahatsızlığı var mı?

    Müşteri satış noktasına düzenli olarak mı geliyor, arada sırada mı uğruyor?

    Daha geniş bir dağıtım ağı istiyor mu?

    Satış noktalarının, daha uyun yerlerde olmasını istiyor mu?


    *REKABET

    Rakiplerin pazar payları nedir?

    Ne kadar satıyorlar?

    Pazarda kaç şirket var?

    Müşterileri size değil de onlara çeken unsurlar nelerdir?

    Rakiplerin tanıtımda güçlü olduğu noktalar neler?


    *PAZARDAKİ EĞİLİMLER

    Nüfusta değişim var mı? (İş yaptığınız şehrin göç alması nedeniyle, nüfusunun bir anda artması gibi...)

    İş yaptığınız sektöre ilişkin yasalarda değişim var mı?

    Genel ekonomik durumda bir değişim var mı? (Kriz durumlarında dip noktanın görülüp, yukarıya doğru dönüşün başlamısı gibi.)

    Hayat tarzlarında değişim var mı? (Çalışan kadın sayısının artıyor oluşu gibi.)
    BU VERİLERE NASIL ULAŞACAKSINIZ?
    Yukarıda belirttiğimiz verileri toplayabileceğiniz iki ana kaynak vardır. Hali hazırda mevcut olan veriler ve toplanacak veriler.
    *Hali hazırda mevcut olan veriler
    Devlet İstatistik Enstitüsü'nün verileri. (www.die.gov.tr adresinde bulabilirsiniz.)

    Devlet Planlama Teşkilatı'nın verileri. (T.C. Başbakanlık DPT Müsteşarlığı (+90 312-294 50 00) adresinde bulabilirsiniz.)

    İş yaptığınız şehrin ticaret ve sanayi odasının verileri.

    İş yaptığınız sektördeki şirketleri bir araya getiren kurumun verileri.

    Profesyonel pazar araştırma şirketleri.

    Yerel kütüphane.

    Capital ve Power gibi aylık, Ekonomist ve Para gibi haftalık ekonomi dergileri.
    *Özel araştırmayla toplayacağınız veriler
    Telefon aracılığıyla gerçekleştirilecek müşteri araştırmaları.

    E-posta aracılğıyla gerçekleştirelecek müşteri araştırmaları.

    Satış noktasına gelen müşterilerden, doldurmalarını rica edeceğiniz anketler.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş