1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Pazarlama Stratejisi Oluştururken Nelere Dikkat Edilmeli

Konusu 'İş,Yönetim Ve Kariyer' forumundadır ve guclusat tarafından 24 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    Pazarlama stratejisi, tanıtım faaliyetinden ibaret değildir. Pazarlama stratejisi kavramıyla, 4 temel unsuru olan bir 'pazarlama karması' kastedilir. Bu 4 temel ayak:
    1.Ürün: Satacağınız mal ya da hizmetMüşterinin beğenisine sunduğunuz ürün ya da hizmetin bizzat kendisi, bir pazarlama aracıdır. Ürettiğiniz ürünün ya da hizmeti içeriğini, rengini, biçimini değiştirmek, müşterinin ilgisini çekecektir. Aynı şekilde, pazara yeni sunulan ürünün kendisi de, hedeflediği kitleye yönelik bir mesaj taşır.
    2.Fiyat: Mal ya da hizmetinizin birim fiyatıÜrününüzün ya da hizmetinizin fiyatı, toplam gelirlerinizi etkileyecek en önemli unsurdur. Fiyatlandırma kararını alırken dikkate alınması gereken temel değişkenler,
    *Ürün ya da hizmetinize yönelik pazardaki toplam talep, *Pazar fiyatı*Müşterinin, fiyat değişimlerine verdiği tepkidir.
    3.Tanıtım: Ürününüzü pazara tanıtmak için kullanacağınız bütün araçlarPazarlama karmasının en önemli unsurlarından biri de, tanıtım stratejisidir. Tanıtımın, düşük maliyetli yolları olduğu kadar, büyük bütçelerle yapılacak biçimleri de var. Tanıtımda kullanacağınız mecraların başlıcaları:
    *Broşür kullanarak doğrudan postalama*Afiş ve açıkhava duyurusu (Billboard'lar)*Televizyon, basın ya da radyolarda reklam yayınlamak*Ulusal ya da yerel basına yönelik PR (Halkla ilişkiler) faaliyetleri*Müşterilerin ilgisini çekebilecek bir faaliyete sponsor olmak
    4.Dağıtım: Ürününüzü müşteriye ulaştırmak için kullanacağınız kanallardır.Pazarlama stratejinizi oluştururken, dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan biri de, dağıtım kanallarının seçimidir. Küçük girişimciler için, mevcut toptan satıcılar ya da dağıtıcılarla çalışmak çoğu zaman en etkin yoldur.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş