1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Sıralı Sistem LPG

Konusu 'Otomobil Hakkında Bilgiler' forumundadır ve guclusat tarafından 13 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    1995-1996 yıllarında ilk jenerasyon sıralı sistem lpg teknolojisi olarak sıralı enjeksiyon sistemli benzinli motor üretimleri gerçekleşmeye başladı. Enjeksiyonlu araçlarda yakıt sistemini kontrol eden elektronik kontrol üniteleri kullanılmaya başlandı. Her bir silindire hava ayrı ayrı giriyor, yakıt ise her bir silindirin kendi enjektörü üzerinden enjekte ediliyordu. enjektörlerin ne zaman ve ne aralıklarla açılıp kapanacağının sinyallerini aracın ECU'su belirliyordu. İlk enjektörlü motorlarda enjeksiyon tüm silindirlere aynı anda yapılıyordu. Bu sebeple bu araçların enjeksiyon sistemine Full grup deniliyordu. Daha sonra üretilen enjektörlü motorlarda enjektörler grup olarak çalıştırılmaya başlandı. Örnek vermek gerekirse, 4 silindirli bir motorun enjektörleri 1. ve 4., 2.ve 3. enjektörler aynı anda çalıştırıldı. Bu sisteme ise yarı sıralı enjeksiyon sistemi adı veriliyor.

    Günümüzde ise enjektörler aracın ihtiyacı oranında benzin ECU'sundan aldığı sinyallere göre tek tek çalıştırılmaya başlandı. Benzin enjektörlerinin tek tek çalıştırıldığı bu sıralı sistem lpg teknolojisine sisteme sıralı enjeksiyonlu sistem adı veriliyor.

    Euro normlarının yaygınlaşmasıyla araçların yakıt tüketimleri ile birlikte yanma sonucu oluşan emisyonlarda büyük önem kazandı. Özellikle emisyonların düşürülmesi ve yakıt sarfiyatının azaltılması için motor içindeki yanmanın takip edilmesinin yanında, yanma sonrası emisyonlar da takip edilmeye başlandı. Özellikle Euro4 ve ardından Euro5 normlarındaki benzinli motorlardaki yanma, emisyonlara göre sağlanmaya başlandı. Bu sayede silindir içerisindeki yakıt+hava karışımı çok önem kazandı. Yakıt oranın fazla olduğu zengin karışımda ve hava oranının fazla olduğu fakir karışımda emisyonların anormal etkilenmesi sonucu aracın çalışmasında sorunlar da görülmeye başlandı.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş