1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

T129 atak helikopteri

Konusu 'İcatlar - Mucitler - Bilim Adamları' forumundadır ve guclusat tarafından 6 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    T129 ATAK HELİKOPTERİ

    Türk Silahlı Kuvvetleri’nin Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri ihtiyacının karşılanması için 50 adet helikopterin tedarikine yönelik olarak 7 Eylül 2007’de imzalanan sözleşmenin ardından, ilave dokuz adet Helikopterin 15 ay erken teslimatını hedefleyen tedarik sözleşmesi de 8 Kasım 2010 tarihinde imzalanmıştır.

    AgustaWestland tasarımı A129 gövdesinin, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyaçlarına uygun şekilde; motor, aktarma organları ve kuyruk pallerinin değiştirilmesine ilave olarak milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya çıkan T129, halen dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma unvanını elinde tutmaktadır.

    Ağır silah yükü ile zorlayıcı “sıcak hava-yüksek irtifa” görevleri için optimize edilmiş olan T129’un, iki tipi mevcuttur. Yakın hava desteği görevleri için 76 adede kadar 70 mm güdümlü/güdümsüz roketler ve 500 adet mühimmat kapasiteli 20 mm top ile donatılmış T129A ve çok amaçlı görevlere uygun olarak en modern elektronik harp gereçleri entegre edilmiş olan ve aynı anda 8 adet UMTAS, 12 adet CIRIT, 2 adet STINGER ve 500 adet top mermisi ile görev yapabilen T129B.

    TUSAŞ tesislerinde üretimi tamamlanan ilk T129 A prototipi ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011’de gerçekleştirmiştir. İtalya’da üç adet ve Türkiye’de iki adet prototip ile devam eden test ve kalifikasyon faaliyetleri kapsamında Kalifikasyon tamamlanana kadar toplam 750 saate yakın uçuş gerçekleştirilmesi planlamıştır. İlk T129 A Helikopteri’nin Nisan 2012 içinde kabullerinin tamamlanarak, Kara Kuvvetleri Komutanlığı pilotlarına verilecek eğitimlerin ardından 2012 yılının 3. çeyreğinde teslimatının gerçekleştirilmesi amacı ile çalışmalar devam etmektedir. T129B teslimatlarına ise 2013 yılının ikinci yarısında başlanacaktır.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kaynak:
    http://www.tai.com.tr/tr/proje/atak
     
    Son düzenleme: 8 Mayıs 2013
  2. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    T129 Atak Helikopteri İçin Yerli Simülatör

    T129 Helikopterleri, TUSAŞ Ana Yükleniciliğinde devam eden ATAK Programı kapsamında üretilmekte.

    ATAK Pilotlarının harbe hazır hale gelmesi için hayati önem taşıyan Entegre Eğitim Sistemi Projesi de TUSAŞ Ana Yükleniciliğinde gerçekleştirilecek.

    Helikopter Simülatörlerini de içeren Entegre Eğitim Sistemi çalışmalarında Sözleşme aşamasına gelindi. Sistemin iki yıl gibi rekor bir sürede tamamlanması hedefleniyor. Böylelikle, T129 Helikopterlerinin envantere girmesiyle beraber, pilot eğitimleri daha maliyet etkin şekilde verilebilecek.

    2011 yılı ortasından bu yana devam eden çalışmaların başından beri, ilgili tüm kurum ve kuruluşların görüş birliği ile TUSAŞ’ın Ana Yüklenici olarak belirlenmesi, ATAK Programı’nda yalnızca TUSAŞ’ın oluşturduğu bazı kritik bilgilerin doğrudan simülatörlerde kullanılmasını mümkün kılıyor. Bu durum kritik bilgilerin gizliliğinin korunması açısından önemli bir avantaj sağlıyor. Söz konusu bilgiler, helikopter uçuş saatleri arttıkça elde edilen deneyimler ile yine TUSAŞ tarafından sorunsuz olarak güncellenebilecek. Bu sayede, simülatör ile gerçek helikopter arasında hissedilebilir hiç bir fark olmaması mümkün olacak. Geçmişteki simülatörler için bu tür bilgiler, ya yurt dışındaki tasarımcı firmalardan yüksek bedeller karşılığında temin ediliyor, veya yine yabancı firmaların yardımı ile sınırlı doğrulukta oluşturulabiliyor ve bir daha güncellenemiyordu.

    Projenin kritik unsurlarını içeren çoğunluk iş payı TUSAŞ ve HAVELSAN’a ait. En ileri teknolojiler kullanılarak geliştirilecek olan ATAK Simülatörleri, ileride T129 Helikopterleri ile birlikte kısıtsız olarak ihraç da edilebilecek.

    Kaynak:
    http://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenle ... -simulator
     
  3. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    TUSAŞ’in Ürettiği T129 Helikopteri İlk Uçuşunu Başarıyla Gerçekleştirdi

    [​IMG]

    Ankara, 17 Ağustos 2011 – Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) tarafından üretilen ilk T129 helikopterinin 1. Prototipi ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011 tarihinde başarıyla gerçekleştirdi.

    T129 “P6” prototipinin ilk uçuşu TUSAŞ test pilotları tarafından TUSAŞ’ın Akıncı’da (Ankara) bulunan tesislerinde planlanan zamanında ve başarıyla gerçekleştirildi.

    Sabah saat 05:30’da havalanan helikopter 90 dakika havada kalarak gerekli tüm testlerini başarıyla tamamladı. Helikopter piste iniş yaptığında projede emeği geçen tüm TUSAŞ’lı çalışanların alkışları ile karşılandı. “Çok başarılı bir test uçuşu gerçekleştirdik” diyen TUSAŞ Test Pilotları Adnan Meral ile Gökhan Korkmaztürk daha sonra tüm ekip ile başarılarını kutladı.

    ATAK Helikopter Programı, Türk Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın Taarruz/Taktik Keşif Helikopteri ihtiyacını yüksek teknolojiye sahip özgün aviyonik ekipmanların da entegre edileceği T129 helikopterleri ile karşılamak için başlatılmıştır. Program kapsamında, T129 helikopteri, kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda özgünleştirilip üretilecektir.

    TUSAŞ’ta üretimi tamamlanan P6 prototipinin ilk uçuşu, ATAK Programı’nın önemli mihenk taşları arasında yer almaktadır. TUSAŞ’ta üretilecek olan üç adet prototipin ilki olan P6 prototipi TUSAŞ’ın ulaştığı teknolojik seviyeyi göstermektedir.

    TUSAŞ Hakkında
    Kuruluşundan bugüne kadar yaptığı tüm çalışmalarında, Ülkemizin milli gücünü ve bunun bir alt unsuru olan askeri kapasiteyi desteleyecek teknolojik kapasiteyi geliştirmek amacını aklından çıkarmayan TUSAŞ’lılar, faaliyetlerini bu anlayış içinde öncelikle Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) hava-uzay ihtiyaçlarını özgün ve egemen sistemlerle karşılayacak kabiliyet ve ürünleri geliştirme ekseninde yürütmektedir. TUSAŞ; vizyonu ve misyonu doğrultusunda dünyadaki emsallerinden farksız son derece modern ve eksiksiz bir tesis kurarak üretim faaliyetlerine başlamış ve yüksek teknoloji ürünü F-16 Savaşan Şahinler, CN-235 Hafif Nakliye/Deniz Karakol/Gözetleme Uçakları, SF-260D Eğitim Uçakları, Cougar AS-532 Arama Kurtarma (SAR), Silahlı Arama Kurtarma (CSAR) ve Genel Maksat Helikopterleri’nin ortak üretimini başarıyla gerçekleştirmiştir.

    TUSAŞ, elde ettiği deneyim ve bilgi birikiminden de faydalanarak, sabit ve döner kanatlı hava platformları, insansız hava araçları ve uydu alanlarında tasarım, üretim, modernizasyon, modifikasyon ve sistem entegrasyonu yapabilecek teknolojilere sahip olma yönünde önemli mesafeler katetmiştir.

    TUSAŞ’ta 1500’ü mühendis olmak üzere yaklaşık 4000 kaliteli ve deneyimli personel çalışmaktadır.

    TUSAŞ, Türk Savunma Sanayisinin kurucu ve geliştirici lokomotifi olan T.S.K.G.V.’nin kuruluşudur.

    Kaynak:
    http://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenle ... eklestirdi
     
  4. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48


    Atak helikopteri ile ilgili bir video

     
    Son düzenleme: 3 Ekim 2016

Sayfayı Paylaş