1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Trt, Reklam Gelirini Maç Yayini Ve Sponsorlukla Artiracak

Konusu 'Güncel Haberler' forumundadır ve ibrahimyzci tarafından 28 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

  1. ibrahimyzci
    Offline

    ibrahimyzci Moderator

    Katılım:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    401
    Ödül Puanları:
    16
    TRT, REKLAM GELİRİNİ MAÇ YAYINI VE SPONSORLUKLA ARTIRACAK

    Reklam alanlarının satış ve pazarlamasını
    ihaleyle özel bir şirkete veren TRT, bu anlaşmadan alacağı yıllık 62 milyon
    TL'nin yanı sıra reyting artışı, sponsorluk ve maç yayınından elde edeceği ek
    kazançlarla TRT 1 ve radyoların yılda 32 milyon TL olan reklam gelirini 150
    milyon TL'nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
    AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, TRT, geçtiğimiz günlerde reklam
    ihalesinin VERİTAS Medya şirketi tarafından kazanılarak sonuçlandırılmasının
    ardından reklam gelirini daha da artırmak üzere harekete geçti.
    Şimdiye kadar TRT 1 ve radyolar için yıllık ortalama reklam geliri 32
    milyon TL civarında bulunan TRT, bu geliri 5 katına kadar çıkarmayı amaçlıyor.
    Reklam ihalesi sonucunda yıllık 62 milyon TL alacak olan TRT, bunun yanı sıra,
    reyting artışına paralel olarak bu geliri basamak basamak katlayabilecek.

    -BU SEZON 33 MAÇ YAYINI VAR-

    Barter ve sponsorluk gelirlerini ihale dışında tutan TRT, bu
    sponsorluklar aracılığıyla da gelir elde edecek.
    TRT'de, maç yayını, Eurovision Şarkı Yarışması gibi özel yayınlar için de
    farklı bir reklam tarifesi uygulanacak. Firma tarafından bunlar için ek bir para
    ödenecek.
    Buna göre, gelecek iki sezon boyunca Türkiye Kupası futbol maçlarının
    yayın hakkını da ''17 milyon 100 bin dolar Türkiye Futbol Federasyonu payını''
    teklif ederek alan TRT, sezon içindeki 33 maç yayını karşılığında ek bir reklam
    geliri elde edecek.
    Bu arada, yeni izlenirlik ölçüm sistemi kurmaya hazırlanan TRT'nin açtığı
    ihalede firmalara ilişkin değerlendirmelerin de sürdüğü bildirildi.

    -''REKLAM PASTASINDAN HAK ETTİĞİ PAYI ALACAK''-

    İhaleyi kazanan VERİTAS Medya'dan satış ve pazarlanma işini devralan
    Sales House Genel Müdürü Teoman Tükeler, ihaleyi Veritas Medya'nın kazandığını,
    kendilerinin de şirketle yapılan anlaşma sonucu projeyi yürüteceklerini
    söyledi.
    Sözleşmeye göre yayına başlayacak yeni kanallar ve artan reyting oranları
    ile TRT'ye ödenecek bedelin artacağını ifade eden Tükeler, böylece TRT'nin
    medyadaki reklam pastasından hak ettiği payı alacağını belirtti. Tükeler,
    Türkiye'de televizyon reklam pazarının yaklaşık 1 milyar dolar, radyo reklam
    pazarının da ortalama 100 milyon dolar civarında olduğunu ifade ederek, TRT'nin
    bu pazardaki payının yüzde 8-10 civarında bulunduğunu kaydetti.
    Televizyonlara reklam verenlerin AGB Nielsen şirketi tarafından yapılan
    reyting ölçümlerine göre çalışmalar yaptığını anımsatan Tükeler, öncelikli olarak
    TRT'nin izlenme payını artırması için projeler yürütüldüğünü söyledi.
    TRT 2, TRT 3 ve TRT Çocuk kanallarının da reyting ölçümlerine girmesiyle
    TRT kanallarının toplam izlenme oranlarının artacağını vurgulayan Tükeler,
    TRT'nin ayrıca farklı kanallardan da izlenme oranlarını belirleyerek reklam
    verenlere sunacağını ifade etti. Tükeler, ''Özellikle TRT 1 önemli bir güce
    sahip. Türkiye'nin dört bir yanında ciddi bir izleyici kitlesi var'' diye
    konuştu.
    TRT'de farklı dil ve lehçelerde yayın yapılmasına ilişkin düzenlemenin
    Resmi Gazete'de yayımlandığını anımsatan Tükeler, TRT Avaz'ın 250 milyon nüfusa
    sahip bir coğrafyaya yayın yaptığını, TRT Şeş'in de Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    bölgelerinin yanında, Irak'ın kuzeyi ile Avrupa'nın birçok ülkesinde önemli bir
    izleyici kitlesine sahip olduğunu belirtti.
    Tükeler, TRT yönetiminin attığı bu önemli adımın reklam piyasasında
    heyecanla karşılandığını, pazara bir dinamizm getirdiğini belirterek, ekonomik
    krize rağmen reklam yatırımlarındaki hareketliliğin de sektörün yüzünü
    güldürdüğünü sözlerine ekledi.

    AA
     

Sayfayı Paylaş