1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Tüketici Hakem Heyeti ve bilinmesi gerekenler

Konusu 'Karışık Bilgiler - Sohpet - Muhabbet' forumundadır ve guclusat tarafından 21 Nisan 2012 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Online

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.756
    Ödül Puanları:
    48
    AYIPLI MAL VE HİZMET

    Satın aldığınız bir mal ya da hizmet, ambalajında, tanıtım ve kullanma kılavuzunda veya yapılan ilan ve reklamlarda var olduğu söylenen özellikleri taşımıyor, bu durum kusur oluşturuyorsa ayıp olarak adlandırılmaktadır.
    Satın aldığınız malda bu tür ayıpları fark etmeniz durumunda 30 gün içerisinde satıcıya bu kusuru yazılı olarak bildirmek suretiyle ;

    • Ödediğiniz bedelin iadesini
    • Malın yenisi ile değiştirilmesini
    • Ayıp oranında bedel indirimini
    • Ücretsiz tamirini isteyebilirsiniz.
    Malın kullanımı sırasında sonradan ortaya çıkan gizli ayıplarda ise süre iki yıldır.
    Satıcı yukarıda bahsedilen seçimlik hakkınızdan birini kabul etmez ise;

    Tüketici hakkınızı kullanabilmeniz için her ilçede bulunan Kaymakamlıklardaki TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ’ne aldığınız ürüne ait belgeler ile başvurabilirsiniz.

    TÜKETİCİ HAKLARINIZDAN FAYDALANMAK İÇİN MUTLAKA FATURA VEYA FİŞ ALINIZ…

    GARANTİ BELGESİ

    Satın alınan mallarda ileride oluşabilecek arızalara karşı Tüketiciler garanti belgesi ile koruma altına alınmıştır. Garanti süresi 2 yıldan az olamaz ve malın satış tarihinden itibar başlar. Garanti belgenizi mutlaka onaylatın Garanti süresi içinde garanti kapsamından olan arızaların onarımı için tüketiciden hiçbir şekilde ücret talep edilemez.

    Garanti süresi içinde

    • 1 yıl içinde aynı arızanın 2 den fazla olması
    • 1 yıl içinde farklı arızaların 4 den fazla olması
    • Garanti süresi boyunca 6 dan fazla arıza yapması
    • Tamir süresi 20 iş gününü geçtiği durumlarda
    Tüketiciler;

    1. Malın yenisi ile değiştirilmesini
    2. Ödemiş oldukları bedelin iadesini
    3. Ayıp oranında bedel indirimi isteyebilir
    Bu hakların kullanılabilmesi için arıza ürünü YETKİLİ SERVİS’e tamir ettirmek ve tamir işlerini ibraz etme zorunluluğu vardır.
    Başvurunuz halinde satıcı veya yetkili servis yukarıdaki taleplerinizden birini kabul etmez ise bu hakkınızı Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi’ne aldığınız ürüne ait belgeler ile başvurarak kullanabilirsiniz.
    TÜKETİCİ HAKLARINIZDAN FAYDALANMAK İÇİN GARANTİ BELGESİ, FATURA VEYA FİŞ ALINIZ…
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş