1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

TÜRK BAŞLANGIÇ ve TEMEL EĞİTİM UÇAĞI (HÜRKUŞ)

Konusu 'İcatlar - Mucitler - Bilim Adamları' forumundadır ve guclusat tarafından 6 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    TÜRK BAŞLANGIÇ ve TEMEL EĞİTİM UÇAĞI (HÜRKUŞ)


    Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUŞ) Geliştirme Programı, Mart 2006’da Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TUSAŞ arasında imzalanan anlaşma ile yürürlüğe girmiştir. Gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyetine sahip HÜRKUŞ eğitim uçağı ile intibak, görerek, aletli uçuş, seyrüsefer, gece ve kol uçuşu eğitimleri yapılabilecektir.

    Program kapsamında iki ayrı uçak konfigürasyonu geliştirilmektedir :

    HÜRKUŞ A: EASA ile CS-23 gereksinimlerine göre sertifikalandırılan temel konfigürasyon
    HÜRKUŞ B: Entegre aviyonikler (HUD, MFD, INS/GPS, Görev Bilgisayarını kapsayan) ile geliştirilmiş konfigürasyon
    Tasarım Özellikleri

    Üstün aerodinamik performans, TUSAŞ tasarımı özgün kanat profili
    1,600 shp PT6A-68T Pratt & Whitney Kanada turboprop motor
    Beş palli alüminyum Hartzell HC-B5MA-3 pervane
    Martin-Baker Mk T16N 0/0 fırlatma sandalyesi
    Ters uçuş kabiliyeti
    Arka kokpitte yüksek görüş açısı,
    Farklı fiziksel boyutlardaki pilotlar için tasarlanmış ergonomik kokpit
    Kabin Basınçlandırma Sistemi (nominal 4.16 psid)
    Uçakta Oksijen Üretim Sistemi (On-Board Oxygen Generating System-OBOGS)
    Anti-g Sistemi
    Kokpit İklimlendirme Sistemi (Buhar Çevrimli Soğutma)
    Kuş çarpmalarına karşı güçlendirilmiş kanopi
    Askeri eğitim uçaklarına özgü yüksek şok dayanımlı iniş takımları
    “Hands On Throttle and Stick” (HOTAS)
    Performans (Hesaplanan*)
    Maksimum Seyir Hızı 310 KCAS (574 km/sa)
    Perdövites Hızı (iniş konfigürasyonu) 77 KCAS (143 km/sa)
    Maksimum Tırmanma Hızı (@deniz seviyesi) 4370 ft/dak (22 m/s)
    Azami Servis İrtifası 34700 ft (10577 m)
    Maksimum Havada Kalma Süresi (@15,000 ft) 4 sa 15 dak
    Maksimum Menzil (@15,000 ft) 798 Deniz mili (1478 km)
    Kalkış Mesafesi (@deniz seviyesi) 1605 ft (489 m)
    İniş Mesafesi (@deniz seviyesi) 1945 ft (593 m)
    g limitleri +7 / -3,5g

    *Tablodaki değerler Uluslararası Standart Atmosfer (ISA) koşullarında hesaplanmıştır

    [​IMG]

     
  2. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı “Hürkuş” Hangardan Çıktı

    Hava Kuvvetleri Komutanlığımızın eğitim uçağı ihtiyaçları doğrultusunda TUSAŞ mühendisleri tarafından tasarlanan ve birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı "HÜRKUŞ"un montajı ve üretimi tamamlanarak, 27 Haziran 2012 tarihinde TUSAŞ, Kazan tesislerinde düzenlenen törenle hangardan çıkarılmıştır.


    Türk mühendisleri tarafından tasarlanan ve Türk teknisyenleri tarafından üretilen HÜRKUŞ'un uçuş hazırlıklarına başlamak üzere hangardan çıkışının verdiği haklı gururunun yaşandığı törene, başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Genelkurmay Başkanı Org. Necdet Özel, Bakanlar Kurulu Üyeleri, Kuvvet Komutanları, Vecihi Hürkuş 'un ailesi olmak üzere bir çok askeri ve sivil yetkili katılmıştır.

    HÜRKUŞ;

    Pilot başlangıç ve temel eğitim müfredatına uygun, gece ve gündüz uçabilen, öğretmen ve öğrencinin arka arkaya oturduğu, ,
    Pilotların jet uçağına geçişini kolaylaştıran 1600bg.lik türboprop motorla donatılmış,
    Kullanılan yeni teknolojilerle yüksek performanslı ve düşük işletme maliyetine sahip,
    Rakip uçaklardan daha iyi olması amacıyla yaklaşık 21000 uçuş emniyeti, pilotaj ve performans gereksinimini sağlayacak şekilde tasarlanmış,
    1 Milyonun üstünde mühendislik saati ile 4800'den fazla tasarım dokümanı ve 7250 teknik resim ile dokümante edilmiş,
    Gelişmeye açık tasarım altyapısı ile de özellikle kamera ve silah da taşıması göz önünde bulundurulmuş bir uçaktır.
    Türkiye'nin Havacılık ve Uzay Merkezi TUSAŞ, "Özgün ürünlere sahip ve küresel rekabet gücüne ulaşmış 'dünya markası havacılık ve uzay şirketi' olmak" vizyonunun çizdiği yolda başarı ile yürümekte, Ülkemize yeni ufuklar açmaya devam etmeyi hedeflemektedir.

    [​IMG]

    Kaynak:
    http://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenle ... rdan-cikti
     
  3. guclusat
    Offline

    guclusat Tanınmış Üye Süper Moderatör

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    9.754
    Ödül Puanları:
    48
    TUSAŞ, Avrupa Havacılık Otoritesi'nden Tasarım Organizasyonu Sertifikası Aldı

    Türkiye’de uçak, helikopter, insansız hava araçları ve uydu gibi hava-uzay platformlarının tasarımı, geliştirilmesi, imalatı, entegrasyonu, modernizasyonu ve satış sonrası hizmetleri alanlarında tek teknoloji merkezi olan Türk havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ), Eğitim Uçağı “HÜRKUŞ” için Avrupa Havacılık Otoritesi’nden (EASA) “Tasarım Organizasyonu Sertifikası” aldı.

    Tüm tasarımcı mühendislerin yönergeler ve yönetmeliklere uygun olarak bir uçağı emniyetli olarak tasarlayabildiklerini tescilleyen sertifikaya başvuru 2007’de yapılmıştı.

    O tarihten bu yana EASA ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) uzmanlarının yaptıkları denetimlerden başarıyla geçen TUSAŞ’a, her türlü emniyeti gözeterek uçak tasarlayabilir yetkisi verilmiş oldu.

    Bu yetki EASA’nın Türkiye’ye verdiği ilk uçak tasarlama yetkisi oldu.

    Verilen yetki, fikir aşamasından uçağı uçurana kadar TUSAŞ’ın tüm organizasyonunun uluslararası kurallara göre uyum içinde çalıştığını kanıtlıyor.

    Tescil edilen yöntem ve yönetmelikler, TUSAŞ’ın Bölgesel Uçak/Savaş Uçağı, vb. yeni ürünlerin de geliştirilmesinin yolunu açıyor.

    [​IMG][​IMG]

    Kaynak:
    http://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenle ... ikasi-aldi
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş