1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.
  2. Forum İllegal Uyarısı Forum kuralları gereği forumda video ve illagal paylaşım yapmak yasaktır.Program Arşivimizde ise kısıtlanmış sürüm yada dağıtımı serbest olan (trial - freeware) yazılımlar yayınlayınız..Aksi takdirde mesajlarınız silinecektir..

Yönetim Planı Nedir?

Konusu 'Karışık Bilgiler - Sohpet - Muhabbet' forumundadır ve uydudoktoru tarafından 9 Mayıs 2014 başlatılmıştır.

  1. uydudoktoru
    Offline

    uydudoktoru Aktif Üye Yönetici Yönetici

    Katılım:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    2.142
    Ödül Puanları:
    38
    Hikayesine geçmeden önce Yönetim Planı’nın ne olduğunu anlatmak lazım. Nitekim bu çok önemli belgenin hayatımızdaki rolü oldukça yüksek. Yönetim Planı’nın önemini anlatmak için kısaca “binaların anayasasıdır” diyebiliriz.

    Yönetim Planı Nedir? Günümüzde toplu yaşam alanları olan site yaşamı artarak devam ediyor. Yüzlerce insanın beraber yaşadığı site yaşam alanlarının Kat Mülkiyeti kanununa göre Yönetim Planı ile yönetilmesi sağlanıyor.
    Kat Mülkiyeti Kanununun 28. Maddesi, Yönetim Planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini, yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Yönetim Planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmündedir. Yönetim Planı'nın değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin beşte dördünün oyu şarttır. Kat maliklerinin 33'üncü maddeye göre mahkemeye başvurma hakları saklıdır.konuthaberleri.com
    Yönetim Planı, Tapu Müdürlüğü'nde her bina/site için mevcut. Binanın nasıl yönetileceği, ortak kullanım kuralları, yönetimi, aidatların nasıl belirleneceği gibi bilgiler içerir ve kat maliklerini bağlayan özel
    sözleşme hükmünde tapuda tescil edilmiş bir belgedir ve çok önemlidir. Gayrimenkul almaya karar verdiğimizde ilk işimiz Tapu alım satımından önce bu sözleşmeyi tapudan alıp okumak ya da bir hukukçuya,
    uzmana okutmak olmalıdır.
    Oysa sözleşmeyi yüz kişiden ancak beşinin okuduğunu biliyor musunuz? Vatandaş bilsin, okusun diye Yönetim Planı'nın, tapu kütüğünün beyanlar hanesine yazılması
    düzenlenmiştir.Kanun önce Yönetim Planı'na bakar, yoksa ilgili madde Kat Mülkiyeti Kanunu hükümleri
    uygulanır. Örneğin aidat düzenlemesinde kat mülkiyetine göre Arsa payına bakılır. Siz yönetim planında aidatlar için farklı bir uygulama yazmışsanız önce o uygulanır.
    İlk olarak 1964 yılında aklıselim bir vatandaş işleri kolaylaştırmak için kendi apartmanı için Yönetim Planı hazırlar. Sonra bu hazırladığı Yönetim Planı'nı büfelerde satmak üzere, büfelere matbu olarak verir. Büfeden ne mi kastediyorum? Bildiğiniz tost, sosisli, bisküvi v.b. şeylerin satıldığı dükkan... Neyse, 1964'ten bu
    yana köprünün altından çok sular geçmiş, kanunlar değişmiş olsa da, hala o büfelerde 1 TL'ye Yönetim Planı o gün yazıldığı gibi satılır.
    Çok komik ve inanılmaz gelse de bu Yönetim Planları bugünün birçok müteahhidi, bina yöneticisi tarafından kullanılıyor. "Hiçbir madde değişmedi mi?" diye sorduğunuzu duyar oldum. Elbette değişti. Yuh mu dediniz? Emekli bir tapu müdürü olan Metin Bey'le bunun sohbetini yaptığımız da ben de "yuh!" demiştim. Bu kadar aciz miyiz! Günümüzün şartlarına uygun, bu işi bilen insanlara neden doğru bir yönetim planı hazırlatmıyoruz. Yanlış anlaşılmasın, birçok kurumsal İnşaat firması kendi Konut projeleri için özel yönetim planı hazırlatıyor. Ancak çoğu da halen büfe yönetim planını uyguluyor.
    Yönetim planı ilk olarak kat irtifakı kurulduğunda hazırlanıp Tapu Müdürlüğü'neverilir. Daha sonra kat mülkiyetine geçildiğinde yeni bir yönetim planı daha hazırlanır. Anlaşıldığı gibi yönetim planını inşaatı yapan Müteahhit hazırlar, hazırlatır. Ayrıca kurucu bir belgedir. Bundan şunu da çıkartabiliriz. Kat irtifakı yeni kurulmuş ve satışlara yeni başlamış bir Konut projesinin aslında yönetim planı da yapılmış ve
    tapuya tescil edilmiştir.
    Home-Ofis diye satılan birçok Gayrimenkul aslında konut ruhsatlı olup, yönetim planına düşülmüş bir not ile işyeri olarak kullanılmasına imkan vermekte. Bu aynı zamanda şu demek. Home-Ofis diye aldığınız ve işyeri olarak kullanacağınız gayrimenkul bir gün kat maliklerinin sağlayacağı 4/5 çoğunluk ile konuta dönüşebilir.
    Yönetim Planı ancak ve ancak kat maliklerinin 4/5 çoğunluğu ile değişebiliyor.
    Bugünkü sitelerde yüzlerce insanın yaşadığını düşünürsek bunun ne kadar zor olduğunu görebilirsiniz.
    Yüzlerce insanın beraber yaşadığı site yaşam alanları, apartmanlar, kat mülkiyeti kanununa göre yönetim planı ile yönetiliyor. Oturduğunuz bina yada site de bütün yaşam kurallarını yönetim planı belirler..
    Aidatlarınızın nasıl hesaplanacağı, ortak alanların nasıl kullanılacağı, yapılan masrafların Kat Malikleri arasında nasıl pay edileceği, hayvan beslenip, beslenmeyeceği gibi aklınıza gelen tüm kurallar
    bu yönetim planında yazılıdır. Siz yeni bir konut satın almaya karar verdiğinizde tapuda yapacağınız alım satım işlemi için hem tapu evrakını hem de yönetim planını imzalarsınız dolayısıyla da muhtemelen
    hiç okumadığınız bir yönetim planını kabul etmiş olursunuz.
    Diyorsunuz ya; benim dairem 70 metrekare, komşumun 200 metrekare olmasına rağmen bütün masraflara eşit katılıyoruz yada aidatlarımız neden aynı diye. Belki, ortak kullanım alanı olan teras üst kattaki komşuya verildi. Kim bilir, binada ki küçük depolar, kömürlük alanları kimi kat maliklerine verilirken kimisine verilmedi? Bu ve benzeri tüm kurallar yönetim planında önceden yazılmıştır da ondan.
    Hatice Kolçak
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş