12V araç akü şarj cihazı

guclusat

Tanınmış Üye
Süper Moderatör
Birçok ünitenin aksine, bu pil şarj cihazı sürekli olarak maksimumda şarj olur akım, sadece tam akü voltajına yakın bir yerde sivrilir. Bu ünitede, besleme trafosu/doğrultucu bölümünün tam yük akımı 4.4A idi. 4V'de 13.5A'ya, 3V'de 14.0A'ya, 2V'da 14.5A'ya ve 0V'de 15.0A'ya incelir.

Transistör Q1, diyotlar D1-D3 ve direnç R1 basit bir sabit oluşturur geçerli kaynak. R1, akımı Q1 üzerinden etkili bir şekilde ayarlar - voltaj bu direnç artı Q1'in emitör-baz voltajı voltaja eşittir D1-D3 arasında. Her diyotta ve Q0.7'in baz yayıcısında 1V olduğunu varsayarsak kavşak, R1'den geçen akım yaklaşık 1.4/0.34 = 4.1A'dır.
1702838175300.png
REG1, Q1'in (ve dolayısıyla sabit akım kaynağının) döndürülmesini sağlar üzerinde. Pil tamamen şarj olduğunda, REG1'den geçen akım düşer çok düşük bir değere ve bu nedenle Q1 kapanır (çünkü artık hiç yoktur) baz yayıcı akımı).

R2, akımı REG1 üzerinden sınırlar. Yeterli akımın akmasına izin verir regülatör aracılığıyla, böylece Q1, akü voltajları için tamamen açıktır. yaklaşık 13.5V. R2'nin değerini azaltmak, finali etkili bir şekilde artırır. akım kesme noktasını yükselterek akü voltajı. Tersine, bir diyot pil kablolarından biri ile seri olarak tam şarjı azaltacaktır voltaj yaklaşık 0.7V.

Son olarak, MJ1504 iyi bir soğutucu gerektirir. 7815 aşağıdakilere monte edilmiştir: aynı soğutucu ve Q1 çok ısınırsa devreyi geri kısıtlar.
 
Geri
Yukarı