Başarılı bir pazarlama stratejisine sahip olup olmadığınızı nasıl anlarsınız?

guclusat

Tanınmış Üye
Süper Moderatör
Başarılı bir pazarlama stratejisine sahip olup olmadığınızı nasıl anlarsınız?

Pazarlama stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiğine ilişkin olarak, Türkticaret.net içinde çok sayıda ipucu veriyoruz. Ama doğru bir pazarlama stratejisi, başarılı bir pazarlama yönetiminin tek şartı değildir. Aynı zamanda, pazaralama performansını da düzenli olarak izlemeniz gerekir. Pazarlama stratejinizin ne oranda başarılı olduğunu anlayabilmek için kendinize sormanız gereken soruları sıralayalım...
*Pazar payında bir artış var mı?
*Adet bazında satışlarınız yükseliyor mu?
*Pazarlama karmasında aksayan unsurlar var mı? Örneğin, hedef pazarlar olarak belirlediğiniz müşteri gruplarının hangisinde beklediğiniz satış performansını yakaladınız, hangisinde yakalayamadınız?
*Tanıtım faaliyetlerinizde, hedeflediğiniz müşteri gruplarına ulaşabildiniz mi?
*Promosyon uygulamanızı doğru zamanda yapabildiniz mi?
*Müşterilerin, promosyon uygulamalarına tepkisi ne oldu? Satışlarda ya da pazar payınızda bir artış yaşandı mı?
*Müşteri memnuniyetini sağlamak için gerekenleri yapıyor musunuz? Eğer, bir aksama varsa, nereden kaynaklanıyor olabilir?
*Müşteriler, ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi, ihtiyacını duydukları anda, karşılamaya hazır oldukları bir fiyattan bulabiliyorlar mı?
Bu sorular, sizi bir kez daha, pazarlama stratejisinin başlangıç noktası olan, pazar araştırmasına geri götürecektir. Türkiye gibi, tüketici taleplerinin akıl almaz bir hızla değiştiği pazarlarda, bu soruları kendinize sık sık sormak ve pazarlama stratejinizde ve karmanızda gereken değişiklikleri yapmak, başarının altın kuralıdır.
 
Geri
Yukarı