PWM 555
P1 = darbe genişliği değişimi,
motor hız kontrolü
R3 = min.
3 numaralı terminalde pozitif darbe (%44) ,
daha kısa bir darbe ile motor dönmedi | R6 - akımda 0,4A olarak ayarlanmış akım> 0,4A olarak T1 yaklaşık 3 saniyeliğine
kapanır , zaman C3 ve R4 değiştirilerek ayarlanabilir
| lokomotifteki motor - 9V / 160mA
düzenleme - %44 - 98 frekans 70 Hz - daha yüksek frekansta <verimlilik - daha düşük patlama hızında
50 - 80 Hz olmalıdır |
Jeneratörün farklı C1 kapasitelerinde ve R1, R2 - 1K dirençlerinde yaklaşık frekansı.
1 | Sıklık | 1 | Sıklık |
100p | 89 KHz | 100n | 130 Hz |
1n | 12 KHz | 1 µ | 13 Hz |
10n | 1.2KHz | 15 µ | 0,9 Hz |
Resim, 9V besleme geriliminde 3 No'lu çıkıştaki darbelerin seyrini göstermektedir.

Açıklama:
Puls üreteci, iki giriş karşılaştırıcısı, bir tetikleyici ve bir eşikten oluşan bir zamanlayıcı LM555'ten oluşur. Karşılaştırıcıları bir flip-flop RS, ek transistörlü bir ters çevirici çıkış yükselticisi ve bir açık kollektör çıkış transistörü takip eder.
Terminal 2 - başlangıç. <1/3 Ucc voltajda, flip-flop RS döner. Çıkış 3, H seviyesidir.
Terminal 6 - eşik. 2/3 Ucc'lik bir voltajda, flip-flop R-S döner.L çıkışı L seviyesidir.
Terminal 5 - kontrol voltajı. Bu terminalde normalde 2/3 Ucc vardır. Bu terminale harici bileşenler bağlayarak, her iki karşılaştırıcının referans voltajı etkilenebilir. Çoğu zaman, referans voltajının besleme voltajındaki parazitten etkilenmesini önleyen terminal 5'e bir kapasitör (10n) bağlanır .
Pin 4 - reset girişi, tüm girişlerden üstün bir fonksiyona sahiptir. Bu girişi kontrol etmek için 0 - Ucc aralığında bir voltaj kullanılır . Eşik voltajı 0,4 - 1 V'dir.
Terminal 7 - boşaltma, açık kollektörlü transistör çıkışı.
Kondansatör C1, R1, D1, R3 ve P1 üzerinden şarj edilir. Terminal 2 ve 6, C1'deki voltajı izler. C1 üzerindeki voltaj besleme voltajının > 2/3 değerine ulaştığında, eşik karşılaştırıcı flip-flop R - S'yi çevirir ve evirici amplifikatör aracılığıyla çıkışta 3 seviye L vardır.Dahili RS devresi deşarj transistörünü kapatır (çıkış 7) C1 boşaltılır. Üzerindeki voltaj <1/3 Ucc olduğunda tetik karşılaştırıcı dahili RS devresini çevirir ve deşarj transistörünü kapatır. H seviyesi çıkış 3'te evirici yükseltici aracılığıyla verilir, C1 yeniden şarj edilir ve bu tekrarlanır.
Direnç R6, bir akım sensörü görevi görür. Çıkışta kısa devre olması durumunda veya akım> ayarlandığı gibi ise, R6'da 0,6V'luk bir voltaj düşüşü meydana gelir. Bu voltaj T2'yi kapatır ve kapasitör C3 deşarj olur. Terminal 4'te bir L seviyesi var. Çıkış 3'te sıfır voltaj var. Yaklaşık 3 saniye içinde kısa devreyi çıkardıktan veya akımı azalttıktan sonra kontrolör olması gerektiği gibi çalışır.
Osilatör modunda, C1 üzerindeki voltaj 1/3 ile 2/3 Ucc arasında değişir. Sıfır girişi kullanılırsa, kondansatör terminal 7 üzerinden tamamen boşalır. Belli bir voltajdan değil, sıfır potansiyelden 2/3 Ucc voltaja şarj olmaya başlar. Bu, çıkış sinyalinin ilk zaman sabitini ikiye katlar.
Kontrolör, dimmer olarak kullanılabilir. Motor yerine 12V ampul bağlanmıştır. Besleme voltajı 12V'a yükseltilir. Mevcut sigorta - R6, R7 ve T2 - bağlanmıyor. Ayrıca, R3 bağlı değil. Bu, vites değiştirme kontrolünü %5'ten %98'e değiştirir. Daha büyük akımlar için IRLML6344, örneğin IRFZ48N veya benzeri ile değiştirilmeli ve soğutucuya yerleştirilmelidir. Gerekli akıma bağlı olarak bir NPN transistörü de kullanılabilir. Transistör amplifikatörüne göre R5'i 680 Ohm - 2k7'ye yükseltin.