NE555 ile basit PWM

guclusat

Tanınmış Üye
Süper Moderatör
ba00b8.png


NE555 ile basit PWM
 

PWM 555​

1643137284185.png

P1 = darbe genişliği değişimi,
motor hız kontrolü
R3 = min.
3 numaralı terminalde pozitif darbe (%44) ,
daha kısa bir darbe ile motor dönmedi
R6 - akımda 0,4A olarak ayarlanmış akım> 0,4A olarak T1 yaklaşık 3 saniyeliğine
kapanır , zaman C3 ve R4 değiştirilerek ayarlanabilir
lokomotifteki motor - 9V / 160mA
düzenleme - %44 - 98 frekans 70 Hz - daha yüksek frekansta <verimlilik - daha düşük patlama hızında
50 - 80 Hz olmalıdır

Jeneratörün farklı C1 kapasitelerinde ve R1, R2 - 1K dirençlerinde yaklaşık frekansı.

1Sıklık1Sıklık
100p89 KHz100n130 Hz
1n12 KHz1 µ13 Hz
10n1.2KHz15 µ0,9 Hz

Resim, 9V besleme geriliminde 3 No'lu çıkıştaki darbelerin seyrini göstermektedir.
1643137328618.png
Açıklama:
Puls üreteci, iki giriş karşılaştırıcısı, bir tetikleyici ve bir eşikten oluşan bir zamanlayıcı LM555'ten oluşur. Karşılaştırıcıları bir flip-flop RS, ek transistörlü bir ters çevirici çıkış yükselticisi ve bir açık kollektör çıkış transistörü takip eder.
Terminal 2 - başlangıç. <1/3 Ucc voltajda, flip-flop RS döner. Çıkış 3, H seviyesidir.
Terminal 6 - eşik. 2/3 Ucc'lik bir voltajda, flip-flop R-S döner.L çıkışı L seviyesidir.
Terminal 5 - kontrol voltajı. Bu terminalde normalde 2/3 Ucc vardır. Bu terminale harici bileşenler bağlayarak, her iki karşılaştırıcının referans voltajı etkilenebilir. Çoğu zaman, referans voltajının besleme voltajındaki parazitten etkilenmesini önleyen terminal 5'e bir kapasitör (10n) bağlanır .
Pin 4 - reset girişi, tüm girişlerden üstün bir fonksiyona sahiptir. Bu girişi kontrol etmek için 0 - Ucc aralığında bir voltaj kullanılır . Eşik voltajı 0,4 - 1 V'dir.
Terminal 7 - boşaltma, açık kollektörlü transistör çıkışı.

Kondansatör C1, R1, D1, R3 ve P1 üzerinden şarj edilir. Terminal 2 ve 6, C1'deki voltajı izler. C1 üzerindeki voltaj besleme voltajının > 2/3 değerine ulaştığında, eşik karşılaştırıcı flip-flop R - S'yi çevirir ve evirici amplifikatör aracılığıyla çıkışta 3 seviye L vardır.Dahili RS devresi deşarj transistörünü kapatır (çıkış 7) C1 boşaltılır. Üzerindeki voltaj <1/3 Ucc olduğunda tetik karşılaştırıcı dahili RS devresini çevirir ve deşarj transistörünü kapatır. H seviyesi çıkış 3'te evirici yükseltici aracılığıyla verilir, C1 yeniden şarj edilir ve bu tekrarlanır.

Direnç R6, bir akım sensörü görevi görür. Çıkışta kısa devre olması durumunda veya akım> ayarlandığı gibi ise, R6'da 0,6V'luk bir voltaj düşüşü meydana gelir. Bu voltaj T2'yi kapatır ve kapasitör C3 deşarj olur. Terminal 4'te bir L seviyesi var. Çıkış 3'te sıfır voltaj var. Yaklaşık 3 saniye içinde kısa devreyi çıkardıktan veya akımı azalttıktan sonra kontrolör olması gerektiği gibi çalışır.

Osilatör modunda, C1 üzerindeki voltaj 1/3 ile 2/3 Ucc arasında değişir. Sıfır girişi kullanılırsa, kondansatör terminal 7 üzerinden tamamen boşalır. Belli bir voltajdan değil, sıfır potansiyelden 2/3 Ucc voltaja şarj olmaya başlar. Bu, çıkış sinyalinin ilk zaman sabitini ikiye katlar.

Kontrolör, dimmer olarak kullanılabilir. Motor yerine 12V ampul bağlanmıştır. Besleme voltajı 12V'a yükseltilir. Mevcut sigorta - R6, R7 ve T2 - bağlanmıyor. Ayrıca, R3 bağlı değil. Bu, vites değiştirme kontrolünü %5'ten %98'e değiştirir. Daha büyük akımlar için IRLML6344, örneğin IRFZ48N veya benzeri ile değiştirilmeli ve soğutucuya yerleştirilmelidir. Gerekli akıma bağlı olarak bir NPN transistörü de kullanılabilir. Transistör amplifikatörüne göre R5'i 680 Ohm - 2k7'ye yükseltin.
 

555 İLE YÜKSEK GÜÇLÜ PWM​

Şemada gördüğünüz devrede, popüler bir entegre olan NE555 kullanılmıştır. Bu entegrenin PWM özelliği kullanılarak bir DC motor ve/veya bir lamba PWM darbeleri ile sürülmüştür. Motor ile lambanın birlikte kullanılmasının amacı ise N kanal bir mosfet kullanılarak güçlü bir çıkış elde edilmesindendir. Tabi ki bunu kendi kararınıza göre değiştirebilir yada kaldırabilirsiniz. PWM ise, bir pin üzerinden elde ettiğimiz genişliği değişebilen bir pals’dir.
1644847799009.png
Devre RV1 potansiyometresi üzerinden %0,5 ile %99,5 arasında oldukça kararlı çalışmaktadır.
 
1644848010456.png
Bu devrede Mosfetin Gate bacağı 555 entegresinin 7. bacağına bağlıdır. Genellikle bu tip devrelerde gate bacağı 555 entegresinde 3. bacağa bağlanır. 7. bacağa bağlı olan tasarımda PWM sinyali daha kararlı ve biraz daha geniş bir aralık sunuyor. DC motor hız kontrol devresi olarak popüler 3-4 farklı tasarım mevcut. 3. bacağa bağlı olan tasarım ve 555 yerine LM358 entegresi kullanılan tasarım vs. vs. Bunların popüler olanlarını yaptım ve test ettim. Mosfetin Gate bacağının 555 entegresinin 7.bacağa bağlı olduğu devre bana göre en verimlisi.
 
Geri
Yukarı