Pazarlama Departmanı İçin Satış Hedefi Koyarken Dikkat Etmeniz Gereken 5 Kural

guclusat

Tanınmış Üye
Süper Moderatör
'Satış hedefi', pazarlama elamanlarınıza yönelik olarak belirli bir dönem için belirlediğiniz satış rakamlarından oluşur. Satış hedefinizi belirlerken, geçmiş dönemlerin satış rakamlarını ve pazarlama elamanlarınızın tahminlerini kullanabilirsiniz. Hangi yöntemi kullanıyor olursanız olun, satış hedefinizi belirlerken uymanız gereken bazı kurallar var.

1.Satış hedefinin kapsadığı zaman dilimini 1 aydan uzun tutmayın. Aksi takdirde etkin ve gerçekleşebilecek bir hedef oluşturmak imkansız olabilir.

2.Satış hedeflerinin gerçekleştirilebilir olması gerekir. Ulaşılması olanaksız hedeflere pazarlama elemanları itibar etmeyecektir.

3.Pazarlama elemanlarınızı satış hedefi doğrultusunda motive etmek için, ay boyunca (Ya da satış hedefinin kapsadığı periyod boyunca) sağladıkları ilerlemeleri yüzde oranlarıyla ilan edin. Hiç kimse listenin en altında kalmak istemeyeceği için, bu yöntem etkili bir motivasyon kaynağı olacaktır.

4.Satış hedefini aşan pazarlama personelini ödüllendirin; aksi takdirde bir sonraki ay daha az satabilirler.

5.Satış hedefini, yeterli performansı sağlayamayan pazarlama personelini cezalandırmada bir silah olarak kullanmayın. Hiç bir şey, başarıya yönelik olarak verilen destekten daha motive edici değildir; motive edin!
 
Geri
Yukarı